Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Sonen mår bra efter starroperationen...

Av Helga - 16 februari 2011 07:50


Båda ungdomarna har sovmorgon idag så även jag sov lite längre än vanligt. Skönt!


Sonen mådde toppen igår efter starroperationen... Han såg redan bättre, men en viss skavkänsla och grumlighet kände han och det är normalt!


Flera av er skriver att ni aldrig hört att barn kan ha starr. Det var ungefär vår reaktion när vi fick beskedet för åtta år sedan. I början var det bara lite grumlighet på linsen men nu de senaste åren har grumligheten varit till besvär ordentligt.


Linsen har bytts ut mot en plastlins...


Igår skulle flygschemat för mars komma. Jag kan gå in på jobbets datasystem hemifrån och ta ut schemat, men igår kraschade hela systemet just när schemat skulle släppas. Hela flygbolagets pilot- och kabinkår vill ha sitt program och systemet pallade inte... Nåväl, nu har jag just printat marsschemat så nu kan jag börja planera lite.


Ha en mysig dag!


 
 
Stattinskan

Stattinskan

16 februari 2011 08:34

Så skönt att det gick bra!!! Jag hade heller aldrig hört att barn drabbas av starr!
Ha det riktigt gott!
Kramar

http://metrobloggen.se/stattin

 
wiper

wiper

16 februari 2011 09:56

Jag visste inte heller att man kan få starr i ung ålder. Jag var med när min mamma opererade starr och det gick jättefort och bra. Jag har själv medfödd starr men det är inte säkert att den bryter ut och gör den det så inte före 70-årsåldern.

Vad härligt att det gick bra för sonen och att han nu kommer att kunna se bättre. Tur att dom är så duktiga nu och att allt går framåt och blir rutinoperationer. Var båda ögonen angripna? Ja du typiskt datans underbara värld.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

16 februari 2011 10:04

Så han har gått omkring och sett allt i lite dimma? Vad skönt att det är ordnat nu.
Rätt ofta är jag glad att jag inte levde för hundra år sen.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

16 februari 2011 10:26

Stattinskan; det är nog ganska ovanligt!

Wiper; Det var en rutinoperation, men ganska obehagatt sitta i väntrummet med flera andra och vänta. Alla över 70 utom jag och sonen...

Åsa; ja, han har sett illa de senaste åren. Jag sa faktiskt till sonen igår att vi skulle vara tacksamma att han inte var född för 100 år sedan.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

16 februari 2011 15:09

Vad skönt att det gick bra igår för sonen.

 
Ammis

Ammis

16 februari 2011 18:20

Samma här, aldrig hört talas om det. Tur att det går att operera. Ha en go onsdag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

16 februari 2011 19:31

nu ska han ta set lugnt och inte gnugga i ögonen...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

16 februari 2011 21:11

Det måste vara väldigt skönt för din son att ha operationen överstökad. Kul att han ser bättre redan nu :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

britten sa

16 februari 2011 21:34

nä jag hade faktiskt inte heller hört om barnstarr...va skönt att det gick bra....det är väl kan jag tro numera bara ett vanligt rutiningrepp i skickliga läkares händer

 
Helga

Helga

17 februari 2011 06:02

Nena; Ja, jätteskönt!

Ammis; Skönt att det är gjort!

Hannele; Precis...

Sussi; Ja, det känns bra alltihop!

Britten; Det gick fort men var ändå nervöst innan... Igår morse var han väldigt röd i ögat men efter droppar och med solglasögon i skolan gick allt bra!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
matilda

matilda

19 februari 2011 20:26

Jag opererades sex gånger på två år när jag var liten för starr första gången var jag två år och sista gången var jag 4år..

Va bra att de gick bra för honom

http://matildakindahl.bloggplatsen.se

Helga

19 februari 2011 22:39

Det var intressant... Jag visste inte att man opererade så tidigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards