Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Shopping och persisk mat...

Av Helga - 23 februari 2011 06:00

Jag slutade tidigt igår efter en sån där kort nattvila igen på hotell i Östersund...


När jag kom hem hade sonen anlänt mitt i natten från sin Sundsvallsresa och dottern hade gått upp tidigt för att göra fystester med idrottseleverna på skolan. Maken var alltså också lite groggy precis som jag pga för lite sömn.


Vi tog oss iallafall i kragen och åkte in till stan för lite "serious shopping". Maken köpte två kavajer från Oscar Jacobsson som först var på rea och sedan var nedsatta ytterligare 20%. Två fina kavajer för 2400:-... Inte helt fel. Dottern köpte en snygg  svart jacka med stor krage, även den på rea till halva priset, 400:-


För att fira våra inköp blev det en fika på café Storken vid Stora torget med hela familjen. När hände det senast?


Vad köpte jag då?


Inget! Jag har inte ro att handla när hela familjen är med... jag går helst ensam på stan. Däremot handlade vi hem take-away...


Khoreshte esfenaj, Spenat & Kycklinggryta med saffran och basmatiris. Supergod persisk mat från Ta mé takeaway 


  

 
 
Stattinskan

Stattinskan

23 februari 2011 08:33

Det finns väl knappast nått mer tillfredsställande än att fynda :-)
Gud vad det såg/lät gott. Persisk mat har jag bara provat en gång - på Malmöfestivalen :-)

http://stattinskan.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

24 februari 2011 15:52

Det är som jag. Jag brukar tvinga med nån av barnen men det slutar alltid med att jag ändå handlar när jag är ensam.

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

24 februari 2011 18:55

Stattinskan; Jag gillar också fynd av alla de slag... Persiskt var riktigt gott!

Åsa; Jag fikar helst när familjen är med ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

25 februari 2011 23:54

perser har berberis-bär i grytor och i ris

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

26 februari 2011 09:37

Det är väl de där röda nyttiga bären?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards