Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Manligt och kvinnligt...

Av Helga - 2 april 2011 10:00

Har jag fördomar eller har kvinnor bättre simultankapacitet än män? Här kommer ett färskt exempel från en arbetsdag i flygets värld...


Nyligen kom en man ombord med en kaffekopp med lock som han köpt uppe i avgångshallen. Han bad om hjälp att hålla muggen medan han la upp sitt handbagage och klädde av sig och fixade... Undrar om han vill ha hjälp att dricka upp kaffet också, tänker jag.


På flygningen efter kom en kvinna även hon med en kaffekopp med lock i handen. Hon tar det lugnt och fäller ner ett bord och ställer sin mugg där medans hon stuvar undan kläder och väskor. Inte ens en tanke på att be om hjälp...



Bara en reflektion utan större mening...


Nu en annan kaffereflektion;

Många passagerare ber om en halv kopp när jag ska hälla upp kaffet. När jag hällt upp en halv kopp vill de ha lite mer. Det slutar med att muggen är närapå full. Vad handlar det om egentligen?

Idag blir det myspys med familjen. Kanske en sväng på stan och fika hos svärmor t ex. Vi får se vad som händer...

 
 
Åsa

Åsa

2 april 2011 11:07

Jag lovar att jag verkligen bara ska ta en halv kopp om jag åker med dig nångång.
Visst är det kul det där med manligt och kvinnligt!

http://wessand.blogg.se

 
Trassel Incognito

Trassel Incognito

2 april 2011 11:51

Helt klart ville han bara bli lite bekräftad! ;)
"se mig" . Läs om mäns simultankapacitet på min blogg. Lysande exempel!
http://trasselincognito.bloggplatsen.se/2011/03/21/4906549-tummen-upp/
//kollega

http://trasselincognito.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

2 april 2011 14:48

Ja visst tänker vi olika män och kvinnor....vet bara av min egen man. Säger jag till honom att, om 10 min är tvättmaskinen klar...då förväntar jag mig att den är hängd när jagkomme hem,,,men icke heller...jag sa ju inte att den skulle hängas bara att den var klar. Säkert ville han ha hjälp av en snygg kvinna som dej....kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
enkakaiugnen.bloggplatsen.se

enkakaiugnen.bloggplatsen.se

3 april 2011 02:23

Va roligt det verkar vara att vara flygvärdinna! Hur tycker du att det är? Ja, typiskt män att inte kunna klara en sak på egen hand och ganska typiskt kvinnor också att göra det. Konstigt att det finns kvinnor kan-kampanjer för det gör vi ju uppenbarligen redan :)

http://enkakaiugnen.bloggplatsen.se

 
Stattinskan

Stattinskan

3 april 2011 09:00

Haha - de som beställer halv kopp men ändå ber om mer tror jag lider av "det-är-jag-som-bestämmer-syndromet" ;-)

http://stattinskan.blogspot.com

 
wiper

wiper

3 april 2011 10:17

Det kan vi ju ha men vi har blivit uppfostrade olika. Vi kvinnor förväntas klara mer och vara duktiga. Det har i alla fall blivit inpräntat hos mig från barndomen. Sen finns det kvinnor som inte släpper in männen utan gör allt åt dom så dom blir bortskämda och vill ha samma service när dom är ute och reser. Bara en reflektion från min sida också ;)

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

3 april 2011 12:37

jag dricker upp innan

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
tant Hannele

tant Hannele

3 april 2011 12:38

P.S,
jag vill verkligen ha en ½ kopp, men får det sällan :(

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

3 april 2011 13:01

Tack för alla kommentarer! Ni är för goa som läser och kommenterar hos lilla mig...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
britten

britten

3 april 2011 17:25

jag är faktiskt övertygad om att kvinnor klarar flera saker samtidigt....det där med en halv kopp lät ju märkligt...

http://gliteroga.blogg.se

Helga

3 april 2011 18:29

Vi kan vi tjejer! det är oftast män som säger halv kopp som sedan vill liite mer också...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards