Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Tji fick jag och ikväll blir det indisk middag...

Av Helga - 5 april 2011 17:33


När man har jour på mitt jobb kan vad som helst hända och det gjorde det idag. Jag trodde att jag skulle komma hem till eftermiddagen men tji fick jag. Istället blev jag inplanerad på ytterligare en övernattning på hotell. Som följd av det har jag fått tvätta upp ett av mina par trosor eftersom jag inte hade tillräckligt många nedpackade i rullväskan. Dessa trosor hänger nu på tork på handdukstorkaren i badrummet. (Intresseklubben antecknar, skulle mina ungar ha sagt nu...)


Jag har varit ute på byn och köpt en ny jobbplånbok till min kassa (vi har alla lite växel till flygningarna med oss) och sen har jag köpt en rejäl portion Chicken Korma på en indisk restaurang. Jag äter på rummet ikväll.


Inför landning på en av mina flygningar idag skulle jag be ett medelålders par att fälla upp sina bordsbrickor och plocka undan datorerna. De var på skojhumör och sa;


- Nej, ni får ta ett varv till innan vi landar...


Jag låtsades ropa mot cockpit ...


- Vi kan inte landa än - ta ett varv till, hörni!!!



 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 april 2011 18:14

Hej Helga. åhå ändrade arbetsplaner. Ja så kan det gå ibland hos er med då.
Skrattar åt era skämt rätt kul faktiskt hade ju varit en höjdare om de gjort en tvär gir hahahha. Undras hur de sett ut i ansiktena då....

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

5 april 2011 20:38

Det är bra att det går att tvätta men jag hade nog begett mig ut och köpt nytt istället. Shoppingen sitter i benmärgen ;)

haha roliga passagerare. Tänk om alla vore så skämtsamma och glada..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

5 april 2011 23:00

Hoppas ni får bra betalt när ni får gå in och jobba under jourtid!
Och det är tur att du kan tvätta upp lite snabbt när det behövs :)
Sov så gott!

http://susjos.blogspot.com.

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

6 april 2011 08:29

Undrade just om du alltid har en jätteväska med dej.. Det har inte maken, som under en dagsresa helt plötslig bestämde sej för att stanna kvar för nästa dags intressanta möte... :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

6 april 2011 09:13

Håller med Sussie; tänk om alla var lika glada och trevliga :-) Tur att det fanns handdukstork. Ha en fin onsdag vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
britten sa

britten sa

6 april 2011 09:13

ja det gäller att va förberedd tydligen..med både tvättmedel och pengar.....

http://gliteroga.blogg.se

 
helga

helga

6 april 2011 14:18

Filifjonkan; Det skulle sett ut det om det blivit en extrasväng...

Sussi; De allra flesta är glada och trevliga - underbart!

Susjos; Det ingår i jobbet att ha jour så vi får inget extra förutom traktamentet då...


Hannele; Jag har en rullväska för mina privata saker/ kläder och en mindre väska med jobbgrejerna. Kl att din man är spontan ;)

Pisan; De allra flesta är hur goa som helst!

Britten; Ja, allt kan hända när man har jour...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards