Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Ekologiska produkter...

Av Helga - 5 maj 2011 07:45

´

Brukar du köpa ekologiska produkter/mat????


Jag ska ärligt säga att jag oftast inte gör det... trots att jag inser att det säkert är det bästa för miljön och min egen hälsa.


Anledningen till att jag blundar mig genom mataffären är nog att den ekologiska maten är så dyr. En önskan är att det i framtiden ska vara ett lägre pris på ekologiskt eller att helt enkelt alla produkter ska tillverkas på eller odlas på ett ekologiskt sätt.


Helst av allt skulle jag vilja beställa mat direkt från en bonde som jag visste ägnade sig åt bra ekologisk odling och djurhållning och där jag hade insyn i hur allt sköttes. Jag ska ta tag i den här frågan nån gång - det bara ska jag...


Däremot är jag miljövänlig i mina tankesätt vad gäller att agera ekologiskt. Jag köper gärna begagnat och återvinner i stort sett alla förpackningar. Dessutom är vi noga med att kompostera både hemma och vid sommarstugan.

 
 
Åsa

Åsa

5 maj 2011 20:05

Jag brukar köpa ekologiskt när det finns och funkar. Visst är det dyrare! För dyrt!

http://wessand.blogg.se

Helga

6 maj 2011 18:42

Tack för dina synpunkter!

 
skrivmoster

skrivmoster

6 maj 2011 10:55

Jag är ungefär som du... skulle gärna köpa mera ekologisk mat om det inte gjorde att matkontot skjuter i höjden..!
Men annars är vi bra på att tänka oss för och allt behöver verkligen inte vara nytt av det vi omger oss med.
"Sortera och kompostera - en uppmaning till flera!"
Hälsningar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

6 maj 2011 18:42

Tack för dina synpunkter...

 
britten

britten

10 maj 2011 09:58

håller helt och hållet med dig i detta ...

http://glitteroga.blogg.se

Helga

10 maj 2011 10:27

Man är lite kluven...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards