Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Sonen kom hem i natt och en ny flygvärd...

Av Helga - 17 januari 2012 10:00

Sonen kom lyckligt hem i natt kl 03 från sin Sri Lanka-resa. Han och kompisen kinesade i bäddsoffan och på en madrass på TV-rumsgolvet. Pga tidsskillnaden var de rätt så pigga redan vid åtta - så efter frukost och en rejäl pratstund stack de iväg båda två. Kompisen åkte hem till sitt och sonen drog iväg till skolan. Killarna verkar jättenöjda med sin resa och har fått blodad tand inför sin framtidsdröm - en långresa i Asien.


Jag var ju ute och flög med en ny flygvärd igår och det var hans allra första dag på jobbet. En härlig kille med sinne för säkerhet och service. Idag tar vi nya tag när vi fortsätter lära in flygvärdsyrket tillsammans!



Flyg · Resor
 
 
trollmor

trollmor

17 januari 2012 10:14

Förstår att dom fått blodad tand. Själv drömmer jag om en vecka i solen vars som helst känns det som. Vi pratar om det här hemma men kommer inte till skott. Håller på att som bäst att planera en studieresa för bönder i april till Estland. Sist jag ordnade en var till norra Italien och den resan blev kanon jag fick tag på en guide som kunde Italien på sina fem fingrar . hon var från Bolstabruk. Underbar människa.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

18 januari 2012 11:14

Spännande med dina resor också... alltid kul att något på gång!

 
Åsa

Åsa

17 januari 2012 12:08

Långresa i Asien låter perfekt! Jag har försökt tala om för barnen att dom ska ut och se världen men det går sådär. Den yngsta vill men hon får vänta några år. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

18 januari 2012 10:58

Vår son och hans kompis åker nog nästa vinter...

 
wiper

wiper

17 januari 2012 12:09

Vad härligt att dom kommit hem och är så nöjda med resan. Förstår att dom vill dit igen så småninom. Vacker bild. Toppen att den nya flygvärden är så bra och att ni arbetar bra ihop, sånt betyder mycket

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

18 januari 2012 10:57

Det känns bra att ha sopnen hemma igen!

 
Ingen bild

Bettan

17 januari 2012 12:46

Aven jag tittar in till dig mellan varven.Har problem med internet hemma i huset,men funkar det bara sa.Ha det gott och jag fortsar att sonen hade det mysigt.

Helga

18 januari 2012 10:56

Njut av er tid i värmen!

 
strömma

strömma

17 januari 2012 17:23

Vad skönt för dig att dom kommit hem lyckligt och väl och nöjda med sin resa :-). Det är bra när dom har längtan att se världen och uppleva den. Omän man som förälder kan sakna och oroa sig under tiden.

kram
strömma

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

18 januari 2012 10:55

Lite oroligt är det allt och det är skönt att allt gått bra!

 
Kimmie

Kimmie

17 januari 2012 18:35

Skönt att de kommit hem och haft det så bra!

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

18 januari 2012 10:54

Jätteskönt att ha grabbarna hemma igen...

 
Sussi

Sussi

17 januari 2012 19:16

Jag hade också varit lyriskt och väldigt glad efter en sån resa. Sri Lanka drömmer man bara om. Kul att din son fått uppleva det.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

18 januari 2012 10:53

Han har sparat ihop alla pengarna till resan sälv genom att jobba extra och spara presentpengar...

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

17 januari 2012 23:30

tryggt med nån som har koll på säkerheten

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

18 januari 2012 10:52

Ja, det är viktigt!

 
skrivmoster

skrivmoster

18 januari 2012 09:40

Skönt med sonen på hemmaplan igen antar jag!
Kul med nya och entusiastiska människor, som tar sitt jobb på allvar och har viljan. En dag blir kanske deras dag också en rutin som sitter där den ska. :)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

18 januari 2012 10:51

En jättefin kille är detta som snart är igång på allvar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards