Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Nu pratar vi snusk också...

Av Helga - 4 april 2012 14:00


Det är ju som ofta mycket som händer när jag jobbar. Jag vet inte om det är jag som drar till mig allt eller om det är så för alla kollegor?


Imorse var det en man som blev vimmelkantig och mycket blek. Vi la ner honom på en egen stolsrad, lyfte fötterna upp på armstödet, baddade pannan och öppnade upp luftintagen ovanför. Sen fick han syrgas efter ett tag och så småningom piggnade han till ordentligt. Senare på en annan flygning hade vi en man som reste med oss trots att han hade rejäl feber. Han var askgrå i ansiktet och svettades ymnigt. Han behövde också lite omvårdnad.


Jag undrar om andra resenärer förstår vad mycket olika saker vi gör ombord egentligen. Det är minnsann inte bara kaffe- och teservering som pågår under mina flygningar iallafall.


Nyligen när jag och min förra adept fortfarande flög tillsammans blev det "tok" av annat slag. Innan resenärerna kommer ombord kollar vi allt möjligt, bl a räknar vi antalet matlådor som lastats. Vi hade en full vagn med mat lastat i det främre köket och en vagn i det bakre köket med några få matlådor. Jag bad min elev att ta mikrofonen och meddela hur många mat vi hade i bakre köket. Hon sa;


- Vi har sex här bak...


Oops! Det blev visst lite fel och roligt hade vi en bra stund efter det meddelandet i högtalaren

Flyg · Humor
 
 
Kimmie

Kimmie

4 april 2012 19:09

Det bidrog nog till många skratt på planet =). En liten felsägning kan bli väldigt rolig.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

4 april 2012 21:44

Kimmie; Turligt nog var det inga passagerare ombord just då...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

5 april 2012 09:21

Hahaha, sånt tycker jag är jättekul!

http://wessand.blogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

5 april 2012 09:21

Det kan nog hända lite av varje på ett flyg. Vi har varit med om sånt du berättar om och min man fick rycka in och hjälpa till vid ett par tillfällen när de ropades på hjälp. Flygvärdinnan kom sen med choklad som tack! (tummen upp!)

Det hade nog blivit både förvånade ansikten och glada skratt om det varit passagerare i planet när ni hade er lilla interna koll! Ibland är man inte medveten om att man säger nåt som kan tolkas på två sätt!!

GLAD PÅSK!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards