Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Ösregn i Grekland...

Av Helga - 19 april 2012 15:04

Jag hann inte mer än börja stryka igår, på min jourtid, innan det ringde från trafikkontoret.


Jag fick en lång Europaflygning som i stort sett var fullsatt både till och från destinationen. På hemvägen hade vi ett stort gäng på ca 50 personer som missat sin anslutning till Stockholm pga ösregn i Grekland. Tur att vi hade plats på vårt flyg, så resenärerna kunde bokas om. Vår last av försäljningsvaror (smörgåsar, sallader mm) var anpassad till det ursprungliga antalet passagerare så vi hade inte mycket att sälja till våra kunder tyvärr. Passagerarna var väl ändå gladast åt att komma fram till Stockholm, trots sin rejäla försening från, skulle jag tro.


Idag är jag ledig och jag har hälsat på min pappa som är gräsänkling några dagar. Mamma är på äventyr i Italien med sin syster. Härligt med två så pigga damer på 85 och 88 år!!! Pappa hade fixat goda smörgåsar och lagt upp så fint på fat och vi drack kaffe ur finkopparna från Rörstrands serie "Blå blom". Tänk vad han kan min pappa - lite stolt!


Golvläggningen, väggbeklädnaden och målningen av gästtoan är klar så nu väntar vi bara på en rörmokare. Han har inte synts till idag...


Hallå!! Är det nån som sett VVS-experten? Spanar i fjärran...


 


Jag har invigt det nya planteringsbordet idag också och planterat om några plantor till större (men ändå små) krukor. Det kändes riktigt bra att stå där och pyssla. Imorgon ska jag byta jord i pallkragen och så lite persilja, dill och sallad.


   


Nej, nu blir det en eftermiddagsfika - Beacause I´m worth it!!!   



 
 
Sussi

Sussi

19 april 2012 21:03

I ett sånt läge så har man nog en ganska så stor förståelse. Som du skriver är det nog bara skönt att få plats på ett plan och få komma hem. Värre är det nog för dom som var inbokade från början..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ingrid

ingrid

19 april 2012 23:22

Jag kan ju bara ana deras lycka och lättnad att få plast i ert plan och komma hem igen.

Vilken härlig mamma och moster du har och pappa också *ler*.
Härligt att vara så piggelin och ha äventyrslusta att resa i den åldern.

kram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 april 2012 10:31

Hej Helga. Jaha sådet regnar oi Grekjland mned såg det på väderkartan faktiskt idag. Spöregn här.Så roligt för din mamma tänk att de får avara så pigga och raska damerna så kul de har gissar jag.Duktig pappa med som ansträngt sig med dukninngen.Jag blir så glad när de får vara så pigga och raska i denåldern.Så bra att ditt planteringsbord fungerade som du tänkt dig.Dkönt jobba ute med jord och jox. Ja det blev ien lugn jour för dig såg jag Grekland är ju en bit men ha nu en skön helg.

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

20 april 2012 11:01

I de lägena är man glad bara man kommer hem antar jag.

Vilken krutmamma du har! =)

http://wessand.blogg.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

20 april 2012 13:21

sett den fina toan i Gustavsberg, köpte en hålig tallrik till ostar :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Mortuta

Mortuta

21 april 2012 08:48

Vilken underbar toastol....
Vilken pigg och alert mamma du verkar ha. Förmodligen fortfarande nyfiken på livet eftersom hon reser iväg. Så vill jag också vara vid den åldern. Här i norr snöar det igen, det är en klibbigt snöblandat elände som gör att allt blir blött. Bara att kura inne idag och se på tevesport. Ha de gott
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

21 april 2012 13:07

Vilken dramatik och vad mycket du upplevde på arbetet. Härligt att du sen fick lite ledigt. Härligt när man får ha sin mamma så pigg så hon kan uppleva en massa saker. Din pappa låter som en härlig man som inte har tummen mitt i handen utan kan lite av varje. Vi väntar också på en som skall laga vår toalett som jag har slagit sönder ;))) Hoppas rörmokaren kommer till er snart så ni får slutföra projektet.

Ha en jättefin dag goa du
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

21 april 2012 19:09

Så härligt med dina föräldrar, jag hoppas att jag tar en resa med min syster när vi är över 80 - underbart!

http://kimmietid.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

22 april 2012 08:58

Hantverkare har en egen klocka och tid har jag förstått. Så roligt med dina pigga föräldrar. Å du din tvätthög försvinner nog inte. Nu ska jag mangla en hög sänglinne åt sonen till hans vandrarhem. Vi gjorde ett arbetsbyte ,han la in golvet i min walking closet.
Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 april 2012 10:32

Godmåndagförmiddag på dig. Igen det går fort till måndagar har du märkt det,,,antar du är på flygande fot redan så ha en skön dag ovanför molnen i solen. regnat hos mig idag morgon.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards