Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Gräsklippning och toppdress...

Av Helga - 8 maj 2012 08:15


Idag är jag ute och flyger hela dagen och kommer att hamna på ett hotellrum till kvällen. Vi har bytt hotell på orten pga vägglöss (!!) Jag kan lova att det hotellbytet gick snabbt efter att det uppdagades vad de hade för hotellgäster i väggarna.


Igår hade jag en härlig vårdag hemma. Mina föräldrar kom över och lunchade med mig i trädgården. Jag planterade om lite plantor och köpte bl a hem två röda pelargoner som jag satte ner i en större kruka. Ännu är det stor risk för nattfrost så de här pelargonerna får jag vara rädd om på nätterna.


Sonen kom hem ganska tidigt eftersom han skulle till vårdcentralen för att lägga om sitt operationssår på stortån (efter en nageltrångsoperation). Vi hade också en mysig stund ute i trädgården men sonen hjälpte även till att klippa gräs och lägga ut toppdress på gräsmattan...


 


Hoppas att du har en fin dag!

 
 
trollmor

trollmor

8 maj 2012 08:41

Vägglöss är skräcken !!Tyvärr är det visst väldigt vanligt numera på dom flesta hotell .
På en Greklansresa för några år sedan hade vi bekymmer med något som bet framförallt mig under natten men hotellpersonalen sa det var mosqitos men när man tittade på lakanet var det något litet ,litet svart som såg ut att leva. Jag höll på bli tokig. Har ärr kvar efter betten som var kliande. Resväskan fick packas upp ute och direkt in i tvättmaskien med kläderna. Hörde ett tips att man skulle ställa resväskan på ett bord och inte ha den öppen på hotellrummet. Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
wiper

wiper

8 maj 2012 11:01

Det var ingen höjdare och sånt vill man inte ha med sig hem. Känner en familj som råkade ut för detta i sin lägenhet och det var en lång mardröm tills dom fått bort allt. Jättefina pelargone och vad kul att få njuta med sina föräldrar. Hoppas sonens sår snart är läkt

Ha en fin arbetsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

8 maj 2012 12:39

Uäh... vägglöss är ingen höjdare. Tur det redan hade kommit fram och inte blev en otrevlig överraskning.

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

8 maj 2012 16:23

oh det var väl inte du som föll ur ett flygplan i göteborg genom bakdörren läsr jag mild makter en flygvärdinna var det med??

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 maj 2012 16:29

Fina blommor du köpt pelargonior är så tacksamma att ha med alla sina blommor som kommer under hela sommaren Åh är det nageltrång på tån han haft sonen samma som min hade när han var 17 år blev bra efter op det med.Tur ni bytt hotell de där lössen har spridit sig lavinartat läste jag i förrgår ryser. Dammsög alla väggar i mitt hus i går ifall skratt tror ju inte dt hjälper men ändå,,man blir ju upprörd när man hör om sådant Undrar om man törs bjuda hem folk man vet ju inte vad de har med sig ju ryser

http://filifjonkan-se.bloggplatasen.se

 
helga

helga

8 maj 2012 19:27

Filifjonkan; Tack för omtanken - det var inte jag som föll ut...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

8 maj 2012 19:28

åh tack och lov kändes lite darrigt man vet ju aldrig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards