Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

En rolig kollega...

Av Helga - 9 maj 2012 19:15


Hemma igen efter en dag i "tuben".


På en flygning till/ från alperna idag hade vi verkligen alla typer av passagerare. Affärsmän, äldre par, skibums, en grupp ryssar, ett idrottslag och barnfamiljer. Det är det jag älskar med mitt jobb - variationen!


En av kollegorna är rolig. När vi skulle visa vår nödutrustning i mittgången inför alla passagerarna gjorde hon grimaser medans jag läste upp texten i mikrofonen. Det var svårt att hålla sig för skratt  


Igår, när hon skulle prata i mikrofonen, fick hon en gäspattack och fick ett fnitterutbrott som hördes i högtalaren. Som sagt - lite galen, men rolig!


 


Imorgon ska sonen ut till en bondgård där han sökt jobb. De vill träffa honom och eventuellt blir det anställning. Helst vill dock sonen jobba där han praktiserat de senaste åren - på ett byggföretag. Han ska få besked om byggjobbet  snart...

 
 
Kimmie

Kimmie

9 maj 2012 21:37

Härligt med humor på jobb! Lycka till för sonen med jobbjakten!

http://kimmietid.blogspot.com

 
Eva

Eva

9 maj 2012 22:19

Jag älskar sådan humor! Håller tummen för sonen din.

Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

10 maj 2012 08:47

alltid spännande med barnens planer

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

14 maj 2012 09:00

Haha, roligare att jobba då. Och kul för passagerarna!

Tack så mycket för ditt gulliga inlägg på min blogg! Ska definitivt försöka bli bättre på att skriva. Och läsa. =)

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards