Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Jubileumsmarathon vid Stockholm stadion och sommarfrukost ute...

Av Helga - 16 juli 2012 10:00


Igår hade jag en lång dag med flygningar hit och dit i Skandinavien. På den första flighten hade vi 85% passagerare som inte var från Sverige. De allra flesta hade sprungit i det stora jubileum marathon-loppet vid Stockholms stadion 1912-2012. Många resenärer hade tröjor som avslöjade dem som marathonlöpare men man kunde också se att de var rejält slutkörda efter sitt långa lopp.


Sen när jag kom hem sent på kvällen blev det MF och BF (Make- och barnfritt) med en tjejfilm, middag och rosévin - allt i ensamhet och det kan ju vara riktigt skönt ibland! Filmen hette "I don't know how she does it" och i huvudrollen sågs Sarah Jessica Parker.


Filmen var OK och i betyg får den tre flygplan        


Imorse vaknade jag till sol och hann med en utefrukost med färska hallon, youghurt, hårdmacka och kaffe... Sen har molnen dragit in igen, men jag fick min sommarfrukost ute iallafall.


Snart iväg och denna gång mot Medelhavet och en Grekisk ö...


Får man hoppas på ett litet tekniskt fel på flygplanet där nere?


Nääää... det får man ju inte...


Tjing!


 

Film · Flyg · Hälsa · Kultur · Sport
 
 
Kimmie

Kimmie

16 juli 2012 12:06

Har varit dåligt med utefrukostar denna sommar, härligt att du fick till det och så gott med färska hallon.

http://kimmietid.blogspot.com

 
susjos

susjos

16 juli 2012 16:42

Åh,älskar färska hallon! Ja, jubileumsmaran gick ju i närheten av oss, men jag var så förkyld,så jag orkade inte ens åka och titta! Men maken kollade lite.
Du må tro att jag undrade om du jobbade på vår flight till och från London...för visst skulle du känna igen mej tror jag?
Mycket flygande blev det på semestern! och de sista dagarna nu så ligger jag sjuk...typiskt!

http://susjos.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

16 juli 2012 21:30

Man får passa på att njuta dom korta stunderna solen är framme. Förhoppningsvis slår sommaren igång snart..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ingrid

ingrid

17 juli 2012 00:31

Egentid är guld värd, lite nu och då :-).
Vad gott med färska hallon och att äta frukost ute.
Här har det varit dåligt med sånt väder.

Nu ska jag läsa ikapp lite hos dig.

kram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

17 juli 2012 10:05

Egentid är skönt ibland!

Maken och jag åker till Kreta snart. Kan förstå att du också vill stanna på dina destinationer inland.

http://wessand.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

17 juli 2012 12:52

I UnderCoverland har det inte blitt nå'n sitta-ute-frukost än i år. Tur det är en stund kvar av sommaren å tur det har blivit både äta-ute-lunch och middag. Men jag saknar frukostarna...

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
wiper

wiper

18 juli 2012 10:39

Tack för ditt filmtips. Den har jag inte sett och så fyndigt med betyget i form av flygplan ;)

Hallona ser för goda ut.

kramar

http://wiper.bloggpaltsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards