Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Hur gör man om man är ensam?

Av Helga - 20 augusti 2012 08:15


Igår var jag ute och flög igen och örat fungerade som normalt. Skönt! Jag fick ju gå hem förra veckan pga öronvärk. Det blev en lång flygdag igår och det var helt fullbokade flighter. Vi flög bl a till Tyskland och där var det 37 grader varmt !!! Passagerarna njöt av den svala luften som vi kunde bjuda på ombord på vägen till Arlanda.


 


Det är nåt särskilt med vissa Européer som t ex Tyskar. Många tar för givet att man talar deras språk och sätter bara igång med långa haranger utan att fråga först om man förstår språket. Tyska fungerar ganska bra för mig eftersom jag läst det i skolan men gäller det franska så fattar jag inte mycket. Är det inte lite märkligt att bara förutsätta att vi kan alla språk som finns? Kanske skulle vi ha flaggor på våra förkläden som visar vilka språk vi talar?


Idag börjar skolan för dottern och då var vardagen igång på riktigt. Ett år till och sen har vi inga skolbarn längre... Sonen tog ju studenten i juni och jobbar nu på ett byggföretag.


När dottern skulle iväg till skolan behövde hon hjälp med att knäppa sin blus med tio små knappar i ryggen. Jag sa;


- Den här blusen kan man inte ha om man bor ensam eller så måste man vara akrobat...   

Flyg · Humor
 
 
tant Hannele

tant Hannele

20 augusti 2012 14:11

hihi, såna kläder köper jag inte längre :)
Fast en kusin sa att kvinnor måste hålla sig form för att kunna klä på sej, bh-band och annat....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

20 augusti 2012 16:24

Modet är inte praktiskt :)

Sv: Bilar e alltid bara problem med tycker ja...

http://bian.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

20 augusti 2012 18:33

Tyskar och Fransmän tycker gärna att alla ska kunna deras språk..
har jag märkt :)

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Conne

Conne

24 augusti 2012 17:12

När jag var på London - Heathrow så hade en del av personalen i de olika affärerna olika länders flaggor på namnskylten så man kunde se vilka språk de kunde tala :)

Det hade varit smart om ni flygvärdinnor också hade :)

http://www.storyoflife.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards