Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Kanelbullens dag och en elefant...

Av Helga - 5 oktober 2012 08:00


Jaa... nu är jag ledig efter tre dagars intensiva flygdagar...


Igår på kanelbullens dag var det extra kul att få bjuda våra utrikespassagerare i affärsklassen på bullar. Särskilt kul var det med de utländska gästerna som kanske inte är så vana vid att äta svenska kanelbullar.


En ung kille från australien klagade lite på en sås som serverades i hans matlåda. Vi pratade om det och jag skojade med honom och de två tjejerna som reste tillsammans med honom. Efter ett tag hämtade jag en liten söt gosedjurs- elefant och höll den gömd mellan mina händer och sa att jag hade en present till honom. Jag öppnade händerna sakta så att bara snabeln kikade ut. Det där blev hans favvogrej direkt och senare när jag gick förbi hade han satt fast den i tröjan och han sa att detta blivit hans bästa kompis   


Idag blir det en helsmörjning för mig. Först cellprovtagning och sen frissan. Jag tror att frissan blir roligast och behagligast också för den delen...


Ha en trevlig helg! Jag ska iväg och träffa folk som jag inte sett sen var var 15-16 år. Vi ska ha återträff med konfirmationsgänget, Vi blev rätt tighta eftersom vi var på ett 4-veckors läger tillsammans under konfirmationsläsningen. En av tjejerna har jag haft kontakt med alltsedan den tiden...


 

 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

5 oktober 2012 08:21

Försök göra elefanttricket även med sura gamla gubbar :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

5 oktober 2012 08:27

Hannele; Hahaha... det skulle jag inte ens vilja prova - det funkar garanterat inte ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

5 oktober 2012 08:27

Vad kul att ni serverade kanelbullar i går och även se hur dom reagerade som inte ätit sånt förut. Vad gullig du är och vad psykologiskt du tar vissa situationer. Förstår att han blev glad

Då har du en hel del att göra i dag. Men vad kul att återträffas så efter så många år. Ha det toppen

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 oktober 2012 10:05

Hej Helga Så skönt att du får lite ledigt nu då.Kul att elefanten du skojade med gjorde succé han glömde säkert såsen efter det.Så du skall på lite verkstadsgrejor i dag fniss..ja jag håller med att hårverkstan är den bästa av dem.Så kul med återträff efter så många år kul att se vad det blivit av alla man minns sen förr. Ha det
så trevligt !

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

6 oktober 2012 08:50

Bullar är gott. Om jag är i form ska jag baka bullar i morgonbitti. Så kul med återträff

http://trollmor.webblogg.se

 
Björn

Björn

7 oktober 2012 00:14

haha ja tänk vad en elefant kan åstadkomma:)

http://bjornrutgersson.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards