Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Vad bidde det gjort i denna bidé?...

Av Helga - 18 oktober 2012 10:00


Vi har tillfälligt bytt hotell i Luleå pga av badrumsrenovering på vårt ordinarie hotell.


Döm om min förvåning när jag upptäckte en bidé i mitt badrum. Jag tror inte jag sett en bidé sedan slutet på 80-talet. Mina barn (90-talister) skulle nog inte ha en aning om vad denna badrumsmöbel är till för...


Är detta något som är väg tillbaka?


 


"Tvätta lille brummelman med tvål och borste i en spann. Ingen björn i detta land ska bli så ren som han"







 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 oktober 2012 10:50

Hej Helga Ja det var längesedan man såg en sån på toan. Men jag vet inte om de är på återtåg tror inte det..det sista jag hörde om en sån var en herre fniss som tyckte den var bra att tvätta fötterna i.
De sista raderna var ju roliga Ha det så bra.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
tant Hannele

tant Hannele

19 oktober 2012 07:51

Bidé ser jag då och då, och använder det! I Finland har de en handdusch bredvid toastolen, det har jag aldrig använt....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

19 oktober 2012 07:53

P.S
Fast för att kunna använda den där med dom knopparna, måste man nog gå på kurs först....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

22 oktober 2012 02:17

Mina svärföräldrar hade en bidé fram till de nyligen renoverade badrummet. En grön fin en ;)
Våra töser har lekt många gånger i den, bra plaskeplats, maken hade det till fotbad när han var liten. Den har inte den använts till det den är till för många gånger enligt svärmor.
Nu finns det väl toalettstolar med en massa finesser så man slipper ha en bidé fast i den skulle jag inte låta barnen plaska ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards