Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Högklackade skor på resa...

Av Helga - 20 oktober 2012 17:03


Så var då stugan stängd för säsongen. All mat har tagits hem, lakanen är urbäddade, utemöblerna är intagna, vattnet är avstängt och varmvattenberedaren är tömd. Så är det och så får det vara. Vi ses ju igen lite då och då och sen ordentligt igen fram emot våren (jag längtar redan).


 


I en vattenfylld hink utanför stugan låg en stackars liten mus som gått vilse. Jag tyckte så synd om den så jag kunde knappt titta...


**************************


Vi har haft ganska kul åt ett par super-högklackade skor som dottern köpte när hon var på språkresa i somras. De är fina och färgglada men lite väl höga, som sagt.  Nu när dottern skulle åka till Berlin så kom de med i packningen och jag ifrågasatte detta. Praktikaliteten i ett par såna skor är ju i min ögon lika med noll. När dottern kom hem igen fick hon motvilligt erkänna att hon inte fått användning för dem alls.


Skorna är nu iallafall beresta. Först flög de från München till Arlanda i somras och nu fick de flyga tur och retur till Berlin...

  

 
 
Sussi

Sussi

20 oktober 2012 19:33

Lite trist att stänga igen för året. Men som sagt var, du har något skoj att se fram emot till våren :)

Ja, vi är så ledsna över Doris. Men vi försöker glädja oss över nytillskottet istället. Om inte annat hållar han våra tankar från att tänka på henne för mycket. Han är rejält tålamodsprövande ;)

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

20 oktober 2012 19:56

Åh, lite sorgligt. Men ändå redan snart vår igen?

Stackars mus!

http://wessand.blogg.se

 
tant Hannele

tant Hannele

20 oktober 2012 21:37

en kvinna kan väl aldrig få med sig för många par skor :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Mamma Maria

Mamma Maria

20 oktober 2012 23:05

Förstår att det är lite vemodigt att "stänga igen" stugan. Men snart är det dags att öppna igen :)
Haha, jag kommer ihåg första gången jag och min man åkte utomlands tillsammans, en charter på en vecka till kanarieöarna. Jag hade med mig SJU par skor. Varav ett var ett par rosa barbie-skor med lite fluff därfram och ca 3 cm klack som jag prompt skulle ha på mig varje morgon tillsammans med min vita sidenmorgonrock när vi åt frukost på vår altan. Haha, det var dessutom enda anledningen till att jag hade med mig de, ett par frukost-skor :)

http://mammamaria.nu

 
wiper

wiper

21 oktober 2012 09:52

Skönt att ni fått allt klart inför vinter i stugan. Förstår att du längtar tills våren igen. Stackars lilla musen

Man förstår inte att nån kan gå i dessa skor som har såna jättehöga klackar, nån skada får man nog om man använder såna för mycket. Det finns ju dom som bara går i såna. Som du säger så fick dom ju en långresa i alla fall ;)

Ha en fin söndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

21 oktober 2012 09:54

Här är det också igenbommat och klart för vintern. Det gäller att vara beredd!

Högklackade skor se så snyggt ut - på andra! Jag skulle slå ihjäl mig om jag gick i dem nu. Men jag GILLAR högklackat! Typiskt oss kvinnor att ta med en massa "onödigt" på resa "ifall att...."

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
www.dan-syndrom.se

www.dan-syndrom.se

21 oktober 2012 19:04

det är ju lite sorgligt att stänga för vintern, särskilt när sommaren liksom aldrig kom!
Men nu är det iallafall höst och varning för mysiga höstbilder i min blogg!

http://www.dan-syndrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards