Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Jag kommer att vara "bombad"...

Av Helga - 3 januari 2013 16:45


Dottern kom säkert hem imorse. Tacka för det, när hon flög med mitt flygbolags bästa kompis, Lufthansa. När jag sen stack hemifrån på eftermiddagen var resväskan ännu inte uppackad och tjatar vi inte så kanske den förblir ouppackad några dagar (veckor?) till...


Nä, nu var jag orättvis - den är säkerligen uppackad redan   


Nu är jag på jobbet och ska snart iväg och göra rätt för mig uppe i det blå. Några inrikesflighter blir det ikväll och sen imorgon en supertidig start. Pga den korta nattvilan, i en hotellsäng, får jag gå direkt hem efter första flygningen. Visserligen kommer jag att vara som "bombad" större delen av dagen, men det är det värt när jag får komma hem så fort!


Fly me to the moooon..... gnolar.... och förflyttar mig.... bort till briefinghörnan.... där jag ska träffa.... mina kollegor.....


 




Flyg · Humor · Resor
 
 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

3 januari 2013 18:10

jag har slutat att tjata, och har inte packat (eller kontrollerat) barnens väskor sedan de fyllt typ 7 år. De är fenomenala på att packa :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
susjos

susjos

4 januari 2013 00:35

God Fortsättning på det nya året! Hoppas du inte blir allför "bombad" i morgon :)

http://susjos.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

4 januari 2013 21:43

Skönt att hon kom hem som hon skulle..
Jag är så där slarvig med uppackningen. Min sambo likaså. Vi kan ha packning liggandes kvar i någon vecka..

Trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

5 januari 2013 01:21

God fortsättning och trevlig helg!

Skönt att dottern kom hem som hon skulle och jag känner igen det där med packningen, vår scout var inte så snabb om man inte tjatade lite och jag var rätt snabb på att tjata för det luktade mest lägereld i ryggan ;)

 
trollmor

trollmor

5 januari 2013 08:43

Jag har en man som ofta låter sin väska stå ett tag innan den packas upp. Det är en liten irritation men när han helt plötsligt saknar någon skjorta el tröja så brukar jag tipsa honom om vars den kan tänkas vara...
cashmere tröja el kofta ..suck jag har en gammal , minst 15 år använt den massor av gånger nu törs jag bara ha den här hemma. Hittade en före jul på Joy men snåltarmen grep tag i mig ,ångrar mig nu .Kanske den kommer på rea. Kram

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards