Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Swissport, bakning och Graves sjukdom...

Av Helga - 8 mars 2013 08:30


Igår var jag ute på en rejäl flygdag. Vårt nya avtal har börjat gälla vilket innebär att vissa dagar blir mycket långa. Igår flög vi först till en europeisk huvudstad tur och retur och sen blev det ytterligare en flight till en nordlig Svensk stad tur och retur. Maten får vi oftast inta under flygning med allt vad det innebär av stress och noll matro.


Flygbolagets marktjänster står nu inför stora förändringar genom att Swissport går in som majoritetsägare i ett samriskföretag. Jag hoppas att alla ( bl a min svåger) ska få en bra arbetssituation trots allt det nya.


Nu släpper jag allt det där i några dagar och tar helg. Idag ska jag baka lite till ett idrottsevenemang som ska gå av stapeln här i helgen. Dottern ska spela ungdoms-SM i basket och vi i klubben ska fixa arrangemanget. Till kiosken bakar jag chocolatate chip cookies som ju är så gott. Jag ska också baka en citronpaj med marängtäcke till eftermiddagsfikat hemma idag. Fredagsfikat är som bäst när hela familjen kommer hem och vi börjar helgen tillsammans.


 


Dottern fick besked om att hon har Graves sjukdom (giftstruma) för ungefär en månad sedan. Detta efter att vi undrat varför hon gått ner runt 8-10 kilo på ett år. Nu har hon påbörjat sin behandling med medicin och hon mår bättre, är piggare och har börjat gå upp i vikt. Snart är det dags för ett återbesök för provtagning och läkarbesök och då får vi se om allt är på väg åt rätt håll. Pga allt detta har idrotten fått stå tillbaka en hel del den senaste tiden av förklarliga skäl. Man kan inte träna 8 ggr per vecka när man har för hög ämnesomsätting. Som tur är har hon klarat av skolan bra trots påfrestningarna.

 
 
Deciree

Deciree

8 mars 2013 09:58

Oj vilka goda recept. Måste genast testa:-) Trevlig helg

http://www.vardagsglitter.com

 
Helga

Helga

8 mars 2013 10:05

Deciree; älskar att greja i köket!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Emil

Emil

8 mars 2013 10:24

Gillar verkligen chocolatate chip cookies :)

http://www.triodesign.se

 
Helga

Helga

8 mars 2013 10:47

Emil; Sätt igång och baka några vetja!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 mars 2013 12:27

Hoppas det blir en bättre arbetssituation med det nya. Allt är mycket mer stressigt numera.

Vad härligt att du har ledigt ett tag och kan göra lite annat och baka lite gott. Mycket kul som händer i helgen ser jag. Vad tråkigt att hon drabbats av detta men skönt att medicinen verkat. Jag har själv haft förhöjda värden i sköldkörteln men tålde inte medicinen och gick ner så jag var jättemager på 80-talet. Orsaken för mig var att jag tydligen jobbade i ett mögelhus och när jag slutade där så blev jag helt frisk. Skönt att hon ändå klarade av skolan men att träna så mycket förstår jag inte var så bra. Hoppas hon nu kan idrotta igen

Ha en skön fredag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

8 mars 2013 13:03

Hej Helga!
Ni verkar ju nu ha fått scheman som är omänskliga! Hur ska ni orka hålla er på topp under dessa dagar utan att ens få paus för att äta? Man ska ju även tänka på att ni är ansvariga för säkerheten ombord!
Önskar dej en riktigt skön ledig helg!

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

8 mars 2013 13:25

jag bakade åt maken, cykelvänligt till jobbet (idag finns det väl bra behandling). Vi använder alltid salt med jod, vet inte om det förebygger.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

8 mars 2013 13:58

Wiper; Vad bra att du blev av med det... Vi får se vad som händer i dotterns fall.

Anneli; Tack för ditt stöd. Jag håller med!

Hannele; Jag tror inte man kan cykla med citronpajen ;) Hoppas att medicinen ska funka bra, men det finns många biverkningar sa doktorn...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

8 mars 2013 16:14

Jobbigt med nya avtalet!
Men vad skönt att din dotter börjar känna sig bättre!

Och den där pajen hade jag inte tackat nej till. =)

http://wessand.blogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

11 mars 2013 08:45

Ni har verkligen ett tufft jobb där uppe i luften! Ingen glamour precis!
Skönt att ni vet vad dottern drabbats av. Jag har opererats för knölstruma och äter medicin livet ut. Hoppas allt ordnar sig bäst.

Pajen ... den ser frestande ut! :)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

11 mars 2013 19:18

Ja, det är faktiskt skönt att ha fått besked om detta med struman. Ännu är allt så nytt och hon har ätit medicin ca 3 veckor. Nu ska hon tillbaka på provtagning i veckan så får vi ser hur det utvecklats sedan sist.

Det var intressant att höra om ditt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards