Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Ett geni...

Av Helga - 28 april 2013 18:25


Idag fick dagen en rasande start. Trafikkontoret ringde strax efter 04.00 och så fick jag en kvart på mig innan jag måste iväg för att hinna med Arlandabussen. Det gäller att ha väskorna packade och att vara duschad kvällen innan så att man hinner iväg snabbt på jouren.


Sen har jag haft en lång flygdag med bl a en flygning till Spanien. Där ösregnade det och det var bara 9 grader varmt. Jag kunde inte låta bli att tycka lite synd om passagerarna som skulle semestra där. Hoppas det blir bättre väder snart så de får några fina dagar.

     


På ditresan var det ju en väldigt tidig start och folk var trötta. En resenär hade på sig en ögonbindel för att kunna sova bättre. På den var det tryckt en textrad; Genius att work. Jag kunde ju inte låta bli att dra på smilbanden...

Flyg · Humor
 
 
Lena

Lena

28 april 2013 19:41

det är inte kul att planera för sol och värme och komma ner till nio tio grader....men vad gör man? Vädret är väl i stort sett det enda vi inte kan styra över vad gäller semesterfirande....? Det gäller att man har gott humör och fantasi under sådana resor.
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

28 april 2013 20:38

Finns det alltid någon som ligger i jour att inställa sig för arbete? Kan förstå att det är nödvändigt... då det kan bli snabba ryck!

Det gäller att vara flexibel!

http://miatankar.wordpress.com

 
helga

helga

28 april 2013 20:44

Mia; Ja, det finns alltid jourpersonal både hemma o på Arlanda.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

29 april 2013 09:14

bra jobbat att vara klar på en kvart

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 april 2013 10:41

Hej Helga.Ja det var en kul text finns så nmycket roliga saker numera man kan knappt välja Men synd om turisterna då som ficlk regn som början på semestern men det klarnade nog upp, tur du är snabb när du har jour.

 
brittenn

brittenn

29 april 2013 18:57

vilka fina fynd du gjort ...jag har också fyndat gardiner på myrorna hit upp till stugan...ja att åka till Spanien för att få sol och värme och mötas av regn och 9 grader det kan inte kännas kul , hoppas det vänder

http://glitteroga.blogg.se

 
trollmor

trollmor

29 april 2013 19:16

Måste vara lite jobbigt med jour så där. Kan tänka mig att man sover nog inte så bra då.

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards