Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Förlåt mig...

Av Helga - 10 januari 2014 10:19


Förlåt, förlåt - det var inte meningen att skrämma mina läsare, som jag tydligen gjorde igår. Jag vill ju ändå att det ska vara lite drama här i bloggen så att intresset finns att titta in då och då.

  


Jag har haft besvär med min högra axel en längre tid och när jag och dottern fick massage förr veckan blev jag rekommenderad att besöka en kiropraktor. Så det gjorde jag igår. Det var första gången någonsin och lite nervös var jag allt.


Det var en hel del som var fel och kiropraktorn knäckte till på några olika ställen. Jag ska stretcha en muskel på utsidan av armen ett tag nu och så få vi se om det blivit någon förbättring till nästa vecka då jag ska på återbesök. Poblemen jag fått har kommit av allt jag gör framför kroppen sa kiropraktorn som t ex när jag står vid vår serveringsvagn och häller kaffe/te ca 200 ggr per dag. Jag ska börja tänk på att använda vänster arm mer och tänka mer på hur jag häller - inte slarva med rörelsen. Hälla nära kroppen är det som gäller...


Kiropraktorn sa också att jag inte ska laga mat den närmsta tiden. Hur länge tror du det höll?


Tills jag kom hem...   


Nu vill jag inte att det här ska bli nån sjukdomsblogg men det bekriver ju en stor del av flygvärdinnors vardag. Coffee, tea or me...


   


#flyg #musarm #kaffe #flygvärdinna #smärta #kiropraktor

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 januari 2014 11:15

Hej Helga. Men åh så tråkigt att du fått besvär med dina axel.
Ja samma rörelser en längre tid typ ditt kaffeupphällande ställer till det för en. Hoppas du kan få hjälp annars har du lite inflammationshämmande piller att ta till.Men kan du byta arm så den högra får vila lite så kanske det lugnar sig varannan gång kanske är bra mått. Ja vår kropp är inte gjord för dessa monotona rörelser det ser vi ju på idrottsmän och kvinnor med skador som kommer samma typ.Ja så var det fredag igen och helgen väntar oss, Synd du missar KarlBertil på julafton den lilla filmen är så härlig.Krya på dig nu kära Helga.

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

10 januari 2014 14:06

Ingen fara, jag var rädd redan innan, ha ha....
Krya på axeln och ha en trevlig helg!

 
Susanne

Susanne

10 januari 2014 18:39

Nu var jag tvungen att scrolla ner och kolla föregående inlägg, när du skrev så där.. Verkligen tur att det bara var utbildning. Annars hade det varit en tuff dag på jobbet..

Det är svårt som flygvärdinna att inte sträcka på sig kan jag tänka. Flygplansstolarna är inte dom mest praktiska alla gånger..

Trevlig helg

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

11 januari 2014 17:38

Synd att ordern att inte laga mat funkade. Det var en bra order annars att följa. ;-)

Jag kan tänka mig att du jobbar i jobbiga arbetsställningar ibland. Min kompis som är tidningsutdelare (via bil) har pajat sin arm/axel totalt pga sina felaktiga monotona rörelser.

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

skrivmoster

13 januari 2014 20:26

Trots att du inte följde "rekommendationerna" om matlagning, så hoppas jag att du snart blir bra. Monotona rörelser är farligare än man tror. Det blir ju så statiskt och man kanske inte tänker på det. Krya på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards