Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Filmen "Turist" ska vi gå och se idag...

Av Helga - 16 augusti 2014 11:21



Jag var på en trevlig tjejmiddag igår kväll och det blev lite för sent eftersom jag skulle upp vid 06. Strax före midnatt var jag iallafall hemma och med tanke på att jag bara drack liite vin så har allt gått bra. Tänkte just på att när jag var ung sa jag "dammiddag" och nu när jag är äldre säger jag tjejmiddag... hihihi... ingen åldersnoja här inte!


Vi är redan framme på vår norrländska destination och ska bara vila oss i form inför morgondagens charterflygning till Grekland. På flygningen hit hade vi med oss en ung tjej som somnade efter start. Sen plötsligt vaknade hon och mådde pyton. Hon lyckades ta sig fram till oss och tala om hur hon kände sig och vi hann få fram påsar innan det brakade lös. Lite sånt (huä) och sen var allt bra igen - åksjuka kom vi fram till tillsammans. Alltid bra när man hinner få fram en påse. Nu ska du få ett bra tips mot lukten om det kommer lite sånt äckligt på golvet t ex. Ombord använder vi oss av detta knep. Strö ut frystorkat kaffe över det snuskiga så slipper du odören.


Vi i besättningen ska ses senare på eftermiddagen och gå på bio. Vi ska se filmen Turist och här kan du se en trailer.


 

En bild från ett tidigare tillfälle - Luleå...

 

#resa #helga #flyg #tjejmiddag #luleå #charter #grekland #åksjuka

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 augusti 2014 00:50

Ättika trodde jag var bra...

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
helga

helga

17 augusti 2014 17:52

Ja men det har jag inte hört förut. Börjar det lukta ättika då?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

18 augusti 2014 09:52

Fy vad jobbigt att må så dåligt på ett plan när man liksom inte kommer undan. Skönt för henne att ni är vana och hjälpte till.

Hur var filmen? Ska dra iväg maken på den så fort det går. Den verkar vara kanonbra.

http://wessand.blogg.se

Helga

18 augusti 2014 12:25

Den var bra! Fick betyg fem av fem i Aftonbladet. Jag tyckte typ mellan tre o fyra. Lite Norén-känsla...

 
Sofia

Sofia

18 augusti 2014 12:30

Vilket bra tips :D Jag har med mått så på flyg en gång, precis när vi skulle starta. Ja fick springa bak o be dom öppna dörren, när det var uppe så mådde jag bra igen :D Men fy för att må så på flyget, känns som alla ser o hör en :D

http://bian.bloggplatsen.se

 
tant Hannele

tant Hannele

18 augusti 2014 16:37

(vanligt att man ha ättika i skål i kylskåpet, gamla möbler, i gamla gympadojor.... tar bort den dåliga lukten. Ättika dunstar väl)

http://hannelesparadis.blogspot.se

Helga

18 augusti 2014 19:18

Smart... tack för tipset!

 
wiper

wiper

20 augusti 2014 12:54

Jag har ju själv haft "Tjejkvällar" som man säger numera ;) Vilket bra lukttips. Jag har själv lidit av åksjuka hela uppväxten men numera går det rätt bra. Fast om det kommer 3-4 rondeller efter varandra när man åker bil då vänder det sig. När jag har flugit så har det inte varit några problem

Tack för filmtipset den skall jag hyra.

Ha det bra
kramar



http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards