Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Lite dråpligheter på flygningarna igår...

Av Helga - 4 januari 2015 10:36


Igår fick vi en riktigt spännande flight på kvällskvisten...


Redan vid start visste vi att det saknades ca 40 matlådor för hemresan. Detta var en charter där alla passagerare ska serveras en måltid. Jag lyckades beställa 40 smörgåsar som lastades ombord på vår Europeiska destination. Sen annonserade jag  i högtalaren, när vi lyft, om vårt problem och undrade om några kunde tänka sig att ta en smörgås istället för måltiden och att de i så fall skulle bli bjudna på dryck. Problemet löste sig snabbt, många hade ätit middag och tog gärna en smörgås istället för mat. Puh!


På vägen ner hade vi också en annorlunda händelse. På första raden satt ett gäng killar i 40-årsåldern som skulle festa. De beställde massor av dricka av min kollega. Mitt i alltihop var det en som tappade sin coca-cola och det uppstod lite tumult. Lite senare hittade han inte sin plånbok. Hela gänget och vi började leta: i stolen, på golvet, i jackan etc. Till slut hittade vi den på en mycket oväntad plats. Den hade ramlat samtidigt som läsken och låg i en låda vår drinkvagn.

Vad är oddsen för det?   


Dottern sitter nu här bredvid och är rastlös. Hon är mitt uppe i sitt tentapluggande.

- Vad skriver du?

- Har du många läsare?

- Skriv till alla unga flygvärdar att jag är en superpingla!

  

 


Eftersom vi bara har tre veckors sommarsemester på mitt jobb så har jag en hel del dagar att ta ut. Därför går jag in i lite mer vinterdvala nu. Riktigt skönt ska det bli! Jag har något roligt att se fram emot nästa vecka. Vad det är får de se och läsa om om du hänger med här i bloggen.


Vi har vattnat och skottat åt grannarna över jul och nyår. De kom över med en stor tulpanbukett till oss. Sånt blir man glad av...


 

#flyg #helga #dråpligheter #tulpaner #pingla #semester #resa

 
 
Ingen bild

Anneli

4 januari 2015 12:57

Hej Helga!
Ja, i ert yrke gäller det att lösa de märkligaste situationer. Dock skönt att höra att du haft en del ledigt under helgerna.
I dag har jag kontaktat din f.d kollega, Lena Möller,ska bli intressant att se vad det leder till!

Helga

4 januari 2015 17:27

Hej Anneli!

Var det Lena från fly with joy du ska prata med?
I så fall är du i mycket goda händer!

 
chillitanten

chillitanten" title="http://blogg.se]chillitanten[/url]" target="_blank">blogg.se]chillitanten[/url]

4 januari 2015 13:56

Ibland fattar man inte hur det går till! Lycka att plånboken kom fram . skulle bli utan mat från Teneriffa på hemvägen och uppmanades att äta innan vi gick ombord planet o vi köpte med mackor för jag måste äta ofta för att hålla blodsockert i schack och flyget tar nästan 7 tim hit upp till norr . När vi kom ombord så hade dom fått tag på mat och vi var knappast hungriga under resans gång. Skönt med lite ledigt för dig . Kram

http://chillitanten. blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

5 januari 2015 06:19

inte vågar man sätta sig hungrig i ett plan...

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Ingen bild

Anneli

5 januari 2015 09:02

Ja, jag menade Lena på flywithjoy,jag skrev fel efternamn. Har redan fått svar från henne, hon trodde faktiskt inte att jag var något hopplöst fall.
Jag känner precis som du skrev att jag är i mycket goda händer så håll tummarna nu!!

Helga

5 januari 2015 10:48

Åh vad roligt! Lena är helt underbar! Lycka till!

 
Ingen bild

Pauline

5 januari 2015 21:03

hejhej !
Mitt namn är Pauline och jag brukar ofta titta in på din blogg.
Sedan barnsben har jag velat bli flygvärdinna och jag undrar lite hur du har gått tillväga? Vad du har för utbildning? och självklart vad du tror är mest meriterande när man söker till flygvärdinna?
Jag ska snart börja en kurs för att lära mig Franska och även bättra på min engelska..skulle bli mycket tacksam för svar antigen via mejl eller ett blogg inlägg.
förövrigt så måste jag tillägga att din blogg är fantastisk och mycket inspirerande!
Mvh Pauline :)

Helga

6 januari 2015 10:51

Hej!
Vad roligt att du brukar kika in här. Jag är utbildad till förskollärare och har varit Uppsalaguide. Språk är alltid bra som merit och något inom service eller resebranschen. Jag började som trafikassistent med incheckning mm innan jag började flyga. Många pluggar samtidigt och arbetar som timanställda på mitt företag.

Just nu ligger ett varsel så det kan bli svårt att gå jobb på sas just nu me en det går ju upp och ner hela tiden.

Lycka till!

 
Åsa

Åsa

12 januari 2015 10:18

Oj, vilken tur att plånboken hittades! Långsökt ställe!

Klart dottern är en superpingla! =D

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards