Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Lunch, fika, tjejträff, vårkonsert och gardenparty...

Av Helga - 29 maj 2015 09:26

Igår var först mamma och pappa här och åt lunch och fikade. Det var fint väder så vi kunde sitta utomhus. Mamma är fortfarande trött efter att ha varit sjuk men hon njöt av att sitta i solen.


På kvällen var jag ute och åt middag med tre kompisar från gymnasietiden. Vi gick till Aaltos - Italian grill and garden och det var första gången för mig. Vi var verkligt nöjda med vinet, maten och servicen där så helt klart kommer jag att gå tillbaka snart.

När hovmästaren kallade oss damer undrade vi vem hon menade...   


Här är jag på hemväg i skymningen - klockan är tio på kvällen...


Idag har vi fått tillbaka två av våra  fönster som varit på renovering och lite senare ska jag till frissan. Lite fin i håret vill jag vara då vi imorgon ska på en vårkonsert där vår dotter sjunger i kören. Lite senare är det också gardenparty hos vänner där vi ska fira att deras son kommit hem efter fyra år på college i USA.Vår son och deras son är kompisar sen de var riktigt små och de har umgåtts mycket genom åren. Vår grabb hälsade även på deras son i Texas vid ett tillfälle.


På söndag ska "blåstället" på igen. Nu blir det full fart med flygeriet fram till semestern i sommar...


#restaurang #helga #mat #vårkonsert #gardenparty #uppsala #fönsterrenovering





 
 
Åsa

Åsa

4 juni 2015 14:39

Äntligen dags att kunna sitta ute!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards