Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Dottern är på plats i Wien...

Av Helga - 4 februari 2016 08:52


Igår var jag ute på en lång flygdag. Det var först en flight till de Brittiska öarna och sen en flygning till en nordisk huvudstad. När vi skulle starta vår briefing på morgonen kom först en flygvärd till bordet och efter en stund kom ytterligare en flygvärd. När vi pratat en stund fick jag veta att mina kollegor var sambos. Tänk vad lustigt att få vara ute och jobba tillsammans. Det här var två ganska nya kolllegor men oj vad de var duktiga!


Den sista flighten var stressig. Vi hade riktigt mycket passagerare och flygtiden är kort. Dessutom har vi en test av att behålla samma cafévagnar till nästa flygning. Det innebär att vi måste hinna fylla på vagnarna innan landning. På den här korta turen var det ingen "hit" så det blev en rapport om att inte använda det här systemet på en så kort flight.


 


Igår eftermiddag reste dottern till Wien. Vi fick meddelande via whatsApp att hon kommit fram tilll sitt hyresrum sent igår kväll. Nu ska hon läsa en intensivkurs i tyska först i några veckor och sen börja sina stadsvetenskapsstudier efter det. I maj åker vi och hälsar på...


#flyg #helga #wien #sambos #student #flygvärdinna



Familj · Flyg · Resor
 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

4 februari 2016 09:23

Wien låter trevligt.

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
wiper

wiper

4 februari 2016 13:12

Så spännande det låter. Vad roligt med samboparet som jobbade ihop. Jag kom ihåg sist jag flög hur stressat det var för att få ut allt till alla passagerare. På 1970-talet så var det inte lika packat och trångt utan långt mellan sätena och bara 2-3 i rad. Dom behövde inte stressa lika mycket. Så roligt för dottern att studera i Wien, dit skulle jag vilja åka. Härligt att ni planerar att hälsa på henne

Ha nu en skön dag
kramar

http://www.wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

10 februari 2016 20:06

Kan tänka mig att det är rätt vanligt att man hittar sin respektive på jobbet. Har hänt flera på nya jobbet också. =)
Wien är en härlig stad. Fast väldigt länge sen jag var där. K

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards