Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2007

Av Helga - 14 maj 2007 15:33

När jag var liten ville jag och mina syskon så gärna ha ett husdjur. Det vill väl alla barn. Vi hade några katter under årens lopp och en sommar tyckte mamma att vi skulle ha en sommarkanin.


Vi åkte till kanintanten och "lånade" en kanin över sommaren. Vi döpte den till "Filifjonkan" (ja, som bloggaren här på bloggagratis.se). Det var en fin kanin, om än lite rädd. När sommaren tog slut fick vi lämna tillbaka kaninen och jag tror tyvärr det blev en stek. Jag vet att kanintanten brukade använda sina kaniner till detta. Hu vad sorgligt och hemskt!

Av Helga - 14 maj 2007 13:59

Här nedan finner du mina favoritfilmer som jag sett flera gånger och som jag kan se om flera gånger till:


  • Dansar med vargar
  • Den gröna milen
  • Fyra bröllop och en begravning
  • Himlen kan vänta
  • Forrest Gump
  • The invisible man
  • Notting Hill
  • Pretty woman
  • Sound of music



Av Helga - 14 maj 2007 12:29

Filifjonkan bad om en bild på bullarna. Får jag fresta er med en bulle till kaffet!! Varsågod!

Av Helga - 14 maj 2007 12:05

Antennfixaren har tagit ner stegen och åkt till nästa kund. Det var inte guds bästa humör som vräkte ner på stackarna på basidan av huset. TV-bilden blev betydligt bättre, tack för det! Betalningen var inte lika kul. Det är dyrt med ny antenn.


Nu jäser bullarna och snart ska jag gå över till grannfrun på en lunchfika. Härligt med en ledig måndag!!

Av Helga - 14 maj 2007 08:41

Kolla in bilden av tre helcoola tidningar från 1960-talet.

Jag fick dessa tidningar av en av mina systrar eftersom de är utgivna under mitt födelseår. Det roligaste i tidningarna är nog annonserna. De glamourösa annonserna för cigaretter, flygbolag, sprit mm gör en full i skratt!!

Av Helga - 14 maj 2007 08:31

Sitter och kollar lite hur mina bloggvänner haft det i helgen, det är alltid spännande. Snart kommer en hantverkare hit som ska fixa en bättre tv-antenn åt oss. Den gamla fungerar allt för dåligt sedan vi fick digital-tv. Vi har klarat oss ändå tack vare en gammal vanlig hederlig bordsantenn från Clas Olssons.


Sedan när antenn-fixaren varit här ska det bli andra bullar. Jag ska baka alltså!! Till kvällen ska hela familjen på klubbavslutning inne i stan. Det brukar vara kul med tal, prisutdelningar och massor av ungdomar som kryllar omkring. Ha en bra dag!



Av Helga - 13 maj 2007 19:41

När man som jag nyligen börjat blogga går man ständigt med tankar på vad man skulle kunna skriva om. Saker som händer runt omkring, nyheter och gamla minnen trängs i mitt huvud.


Idag när jag stod och lagade till en god kycklingsås med fänkål, purjolök, kyckling och paprika kom jag helt "out of the blue" att tänka på min gamla lågstadiefröken.


Varje morgon började vi skoldagen med att hon satte sig vid tramporgeln och spelade någon av följande psalmer/melodier.


  • I Öster stiger solen upp.

  • Din klara sol går åter upp.

  • Det är en ros utsprungen.

Tänk vad tiderna har förändrats sedan min skoltid på 60-talet. Det finns nog inte många skolor idag som börjar dagen med en psalm.

Av Helga - 13 maj 2007 17:19

Nu är det på tiden att ni får en fortsättning på mina tokigt skrivna engelska skyltar som Air Francepersonal samlat in under resor runt jordklotet:


  • Copenhagen Airline: We take your bags and send them in all directions.

  •  Moscow hotel: If this is your first visit to the USSR you are welcome to it.

  • Norwegian lounge: Ladies are requested not to have children in the bar.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards