Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2007

Av Helga - 8 maj 2007 08:29

Linda Skugge slutar blogga p g a alla de påhopp hon drabbats av genom anonyma kommentarer. Hon kallar detta "Näthatet". Har du råkat ut för något liknande när du bloggat?? Jag har inte det tack och lov - alla är bara så gulliga!


Jag läste i gårdagens Expresen om en kille som skriver anonyma nät-påhopp. Han skriver flera varje dag och får en kick av det,berättar han.  Han anser att folk skriver så otroligt dumma saker som är ointressant för andra. Dock verkar han ha lite hut i kroppen för han berättar att han ångrar när han skrev till en bloggare, som skrivit något väldigt personligt, att hon skulle skaffa sig ett liv. Den bloggaren slutade skriva efter detta.


Jag tycker att var och en kan skriva precis vad man själv vill och är någon då så dum så man läser, får man skylla sig själv. Kommentera kan man gärna göra, men om man tycker allt är uselt kanske man ska låta bli att läsa istället för att skicka elaka kommentarer anonymt.



Av Helga - 7 maj 2007 19:07

I vår stad finns det en affär som heter "Rabalder". De säljer barnkläder, men framförallt är jag intresserad av deras kvinnokläder. De har fina mjuka material, härliga mönster och färger... Kan verkligen rekommenderas. Jag vet att "Rabalder" finns på fler håll i Sveriges avlånga land - kanske nära dig också!



Av Helga - 7 maj 2007 18:58

Det har varit en ganska händelserik dag. När barnen är hemma från skolan är det full fart. Dottern, hennes kompis och jag var ju på stan en stund. Vi delade upp oss och jag letade kläder till sonen, jag kom bara hem med ett par badbyxor.


Dottern hittade inte mycket heller. En klocka fick det bli. Lite surmulen var dottern allt. Hon ville köpa en ny bikini och en ny tröja, men just idag var det omöjligt att hitta något. Typiskt.


Nu har vi ätit - det blev ugnsgratinerade köttfärsfyllda gula paprikor. Det var riktigt gott!! Detta äter vi bara när paprikorna har ett rimligt pris och de hade de nu. Jag har även skjutsat dottern med kompis till deras träning. Nu är det min tid och jag ska nog bestämt ta en kopp kaffe som Bippeliboppen!!

Av Helga - 7 maj 2007 15:50

Det är bättre att hålla ord än att hålla tal.

Av Helga - 7 maj 2007 10:30

Jag ska nu berätta om en gång när jag var på övernattning i Milano. Jag och en kollega var ute och tittade oss omkring i staden och gick runt omkring i kvarteren vid piazza Duomo när vi bestämde oss för att gå till La Scala och se om man fick titta in i lokalen.


 En vakt hindrade oss bestämt redan vid ingången. Samtidigt såg vi att det strömmade in folk trots att  det var mitt på dagen. Vi frågade varför vi inte fick komma in. - Det är en generalrepatition här inne därför släpps inga turister in nu - svarade vakten. Då frågade vi om det fanns några biljetter.


 Ja, det fanns det faktiskt och de var gratis. Så vi fick både se lokalen och höra en helt fantastisk symfoniorkester - samtidigt. Första stycket var helt absurt modernt och orytmiskt. Jag har aldrig hört något liknande vare sig före eller efter. Som före detta körsångare insåg jag att detta stycke var enormt svårt eftersom det inte fanns någon återkommande takt. Det andra stycket var mer traditionellt och, i min smak, mycket vackrare.


Vi var så nöjda efteråt med vårt Milanobesök. Tänk att ha så´n tur så man får uppleva en konsert på La Scala i Milano.

Av Helga - 7 maj 2007 09:49

Idag är jag ledig, hurra!! Faktum är att barnen också är lediga från skolan och det passar ju perfekt efter att de båda haft mycket i helgen. En kompis till dottern ska komma hit snart och så ska vi åka till stan och titta på lite kläder mm. Säkert slinker det ner en hamburgare också... Det brukar ju ungdomar uppskatta. See you later - aligator. After a while crocodile.

Av Helga - 6 maj 2007 19:26

Nu var det ett tag sedan jag skrev om de tokigt skriva engelska skyltarna som Air France-personal samlat. Här kommer några nya exempel:


  • Rome Laundry: Ladies, leave your clothes here and spend the afternoon having a good time.

  • Czech Tourist agency: Take one of our horse-driven city tours. We guarantee no miscarriages.

  • Swiss mountain inn: Special today - no ice cream.

Det kommer mer en annan dag...

MVP

Av Helga - 6 maj 2007 18:25

Min dotter spelade final i stadens serie idag och hör och häpna hon vann titeln Matchens mest värdefulla spelare!!! Jag är stolt!! jag var ju tyvärr inte där - shit också! Det allra roligaste är att hon är 1 resp. 2 år yngre än de andra spelarna!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards