Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 21 november 2007 21:50

Idag när jag kom hem från jobbet "brann det i knutarna". Jag slängde ihop en middag i all hast och gjorde som Cajsa Warg... (man tager vad man haver). Det blev riktigt gott; Äggröra med pesto, stekt haloumi och köttbullar. Sedan var det min tur att agera chaufför och jag fick äran att skjutsa fyra träningssugna tjejer till och från deras träningspass.


Vi hann precis hem till "bönderna". Jag kan bara inte låta bli att titta när jag är ledig - det är så kul att följa, speciellt den blyga grisbonden.


Imorgon ska sonen ha med sig pengar från sin polkagrisförsäljning till skolan. Klassen samlar pengar inför en skolresa i vår. Ännu har han ett 10-tal polkagrisar kvar att sälja, men det ska nog inte vara några problem - det är lättsålt! Det gäller bara att få tid till det någon kväll här framöver.


Är det någon annan som känner igen det här med att sälja allehanda ting för idrottslag eller skolklasser? I höst har vi sålt strumpor och underkläder för båda ungdomarna och så nu polkagrisar. Det hinns väl inte med något mer före jul hoppas jag. Jo, vi brukar visst sälja lax också till jul.


DUBBELSUCK!


Rösta på mig


TV
Av Helga - 21 november 2007 18:19

Av Niklas Eriksson


Rösta på mig

Av Helga - 21 november 2007 10:24

Igår hade jag en gullig barnfamilj med ombord, en pappa och två barn...


Efter start ville pappan gå på toaletten med sin dotter och jag fick vakta den lilla babypojken. Det var en så gullig liten trött kille. Han blev inte ett dugg rädd utan lutade sig glatt mot dig och riktigt myste... Det kan jag säga att jag också gjorde!!


Rösta på mig

Av Helga - 20 november 2007 18:27

Jag hittade ett gulligt armband med sötvattenspärlor och ett par örhängen till mitt syskonbarn som fyller år snart. Dessutom köpte jag lite nyttoprylar till ett vuxet syskonbarn som också fyller år snart. Han ska flytta hemifrån och behöver ALLT - det blev en grillvante, en grytlapp och ett snyggt svart grytunderlägg.


Mitt favoritförkläde har gått sönder hemma, så ett sådant köpte jag också till mig själv. Sedan gick jag till ett café där jag åt min middag och det blev pasta med ramlösa och en latte att ta med...

 En latte att ta med, tack ...


Ikväll ska jag bara ta det superlugnt och mysa på hotellrummet. Jag har infört lördagsgodis sedan helgen och det ska jag försöka hålla ett tag. Jag brukar göra det i perioder när jag blir för beroende av sötsaker. Jag har laddat upp med ett äpple och en banan som jag ska smaska på istället för godis. Är det detta som är flygvärdinnedieten??


Rösta på mig

Av Helga - 20 november 2007 16:33

Det har varit en dag med diverse strul i flygvärlden idag. Markradarn på Arlanda brakade på morgonen och sedan var det en del dimma längs norrlandskusten, men nu är jag där jag ska vara för natten.


Nu ska jag ta en tur ut på stan här och jag ska försöka hitta en present till ett syskonbarn som snart fyller år. Sedan blir det en tidig kväll eftersom vi startar härifrån i ottan imorgon...


 Den här bilden är från Ronneby brunn...


Rösta på mig

Av Helga - 20 november 2007 10:33

Om du bor norrut kan du ju kika uppåt skyn idag och ser du ett flygplan som gör en loop så är det nog jag som kommer...


Rösta på mig

Av Helga - 20 november 2007 08:19

Jag är dotter nummer tre av fyra flickor och jag har fått förstå att min familj inklusive mina storasystrar hade fullt sjå att hålla mig i schack som barn.


En gång när jag fyllde år fick jag så många fina presenter av mina vänner så jag av glädje fullkomligt flög upp på en tonårig tjej som tappade balansen och då fick vi lov att åka upp på sjukhuset och sy några stygn vid mitt ena ögonbryn...


En gång skulle jag bevisa att jag kunde dyka baklänges ner i en bassäng, men insåg när jag var på väg att dyka att jag nog inte kunde ändå och när jag kom tillbaka med hela kroppen i balans igen slog jag hakan i ett järnräcke och då fick vi åka upp på sjukhuset och sy några stygn på hakan.


En gång när vi var ute och reste bodde hela familjen på hotell och vi hade två rum intill varandra med varsinna balkonger och där emellan gick det en cirka 30 cm bred järnbalk. Jag ville hälsa på min mamma och pappa i rummet bredvid och därför klättrade jag helt sonika upp på den där balken utanpå hotellväggen och började krypa mot mina föräldrars balkong... som tur var behövde vi inte åka och sy den gången. Mina syskon sprang till mina föräldrar och varnade om vad jag sysslade med och istället för att ställa sig och ropa på mig försökte de locka mig lugnt och sansat och det slutade lyckligt!!


Namnet Helgalen kommer nog från min barndom - eller vad tror du?


Rösta på mig

Av Helga - 19 november 2007 19:10

Jag läste just i en lokaltidning att varannan elapparat som når återvinningscentralerna ännu är i fullgott skick. Somliga prylar har inte ens tagits ur sin kartong. Är det inte sjukt, så säg??


I Sverige byts det alltså ut tekniska prylar som fortfarande fungerar bara för bytandets skull - man måste ju ha senaste modellen...


 Hur har det blivit så här och varför?



Rösta på mig




Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards