Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2008

Av Helga - 11 september 2008 23:36


Idag när jag skulle checka kabinen inför start går jag förbi en barnfamilj... rätt vad det är säger ett av barnen;


- Pappa, varför rör sig inte vingarna??


Rösta gärna




Av Helga - 11 september 2008 12:44


Det här roliga inlägget av Micke, trädgårdstomten, måste du bara läsa...

Skojig läsning


Rösta gärna




Av Helga - 11 september 2008 10:57


Det har varit en mysig morgon på hotellrummet. Först och främst fick jag sova ut ända tills klockan nio innan jag väcktes av att hotellstädningen gjorde sig påmind i rummen intill. Sedan har jag sett på morgon-TV med nyheter, Nanny och nu Oprah. Igår hittade jag även en efterlämnad veckotidning ombord så den har jag också bläddrat lite i.


Kanske väntar du på att få veta vilka kändisar jag skrev om i mitt förra inlägg?? Det var Barbara Hendricks och Knut Ståhlberg som var ute och luftade vingarna. Ingen gissade rätt men det var ju heller inte så lätt att veta vilka jag menade med så lite ledtrådar.


Jag lägger upp två bilder här så ni vet hur de ser ut...

 


 

Idag blir det lunch med en kollega innan vi ska ge oss iväg och göra nytta för lönen igen. Ha en skön dag!


Rösta gärna


Ännu blommar det i min trädgård...

Av Helga - 10 september 2008 22:02


Idag har varit en låång dag med många passagerare och en del strul...


Jag skriver säkert om det någon annan gång då det inte är så aktuellt - jag vill inte lämna ut någon i negativa sammanhang. Inte någon kollega och inte heller någon av våra passagerare, så klart.


Däremot kan jag ju berätta att det inte var så länge sedan vi hade med en världsberömd operasångerska ombord och även en fd utrikeskorrespondent - så det så...Vill du kan du gissa på vilka det var så meddelar jag rätt svar imorgon.


En kollega berättade om en gång då de blivit kraftigt försenade och fick lov att dela de smörgåsar som fanns med ombord för att alla skulle få. Då kom jag att tänka på Jesus som fick brödet och fisken att räcka till många. Vi är bra på att trolla med knäna i min yrkeskategori och det kanske var det Jesus gjorde också - trollade med knäna alltså...


Rösta gärna


Av Helga - 10 september 2008 08:06


Vi har en liten gästtoalett på nedervåningen som vi länge velat göra om ordentligt men trots att vi bott mer än tio år i huset har det inte blivit av. Nu har vi bestämt oss för att renovera "light" så länge så vi slipper skämmas när vi får gäster. Till vardags är det en av ungdomarna som håller till på den här toaletten.


Vi köpte först den här hyllan (det är egentligen två)...

På sminkväskan står det "kiss and make up"


Eter en timme eller två kom vi på att det behövdes en hylla till och jag gav mig av tillbaka till affären. Expediten kände igen mig och konstaterade att vi handlade lite till. Jag blev så förvånad att biträdet hade sådan koll - sånt blir man glad av :)

Rösta gärna


Nu behöver vi bara en ny handdukshängare i ek och så skulle vi behöva byta ut toalettrullehållaren också... kul med små projekt!

Av Helga - 9 september 2008 09:44


Jag fick nyligen höra att ännu en kille i bekantsskapskretsen åkt på stryk helt utan anledning. Han och en kompis kom cyklande och blev nedslagna och rånade. Det är tredje gången en ung kille som vi känner blir misshandlad. Två av gångerna har det hela slutat på sjukhus...


Detta meningslösa våld mot oskyldiga måste få ett slut!!!



Rösta gärna

Av Helga - 8 september 2008 23:01


Jag är ute på "tur" igen och nu har jag kommit fram till mitt hotellrum där jag ska tillbringa natten. Jag är glad för det är första gången jag har med mig min nya kompis Asus så att jag kan titta in här trots att jag inte är hemma.

************

Vi hade en barnfamilj med ombord nyligen och pojken, som var ungefär fem år, sade så här när flygplanet taxade in till gaten.


- Mamma, det är en lampa som förföljer oss.

Det var lampan som sitter längst ut på vingen som pojken menade. Barn kan verkligen säga saker på ett roligt sätt...

************

Tidigare idag såg jag en snigel som klättrat högt upp på vår garagevägg - undrar vad det var som lockade upp en snigel så högt upp på en husvägg?


Rösta gärna


Så här såg snigel ut...

och då kom jag att tänka på... den gamla fina sångboken från skoltiden...


Av Helga - 8 september 2008 09:43


Att blogga kan vara nog så svårt ibland men allt som oftast jättekul!! Idag har jag fått en utmärkelse från Hannele. Det kan jag lova värmer ett bloggarhjärta - lite uppmuntran att skriva några ord till.



Jag kan inte välja ut bara fem bloggare som ska få en utmärkelse av mig eftersom jag har så många favoritbloggare. Ta istället en titt i min länklista här till höger och njut av många fina bloggar. Och du, Hannele, du är en av mina klara favoriter - så klart!!


Jag hittade en rolig historia som du kanske kan få användning av någon gång;


- Ursäkta fröken, men kan ni inte ge mig ert telefonnummer?


- Det står i telefonkatalogen.


- Och ert namn?


- Det står också där.


Rösta gärna

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards