Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2008

Av Helga - 4 september 2008 08:30


Det var roligt att få se en basketmatch på landslagsnivå igår men de svenska tjejerna var såå överlägsna att själva matchen bara blev spännande i ca 4 minuter i början av matchen. Hur som helst var det en härlig kväll och jag tror våra ungdomar fick se en hel del som de kan lära sig av...


Idag ska jag ta mig iväg till svärmor en stund och vi ska fika och prata. Min svärmor är ju den bästa så vi skulle få några burkar nykokt lingonsylt också. Bara det att hon varit ute och plockat bären är starkt tycker jag - hon är ändå 82 år.


Nu undrar jag om du vet vad lantbruksbandy är för något?? Svara gärna i en kommentar så får vi se om du gissar rätt...


Jag var ju tvungen att se en bandning av det första Idolprogrammet också och det var som vanligt mycket underhållande. Vad tyckte du?


Rösta gärna


Av Helga - 3 september 2008 08:13


Jag längtar redan till eftermiddagen då jag ska träffa dottern på stan efter skolan. Vi ska gå och äta pizza tillsammans först och vi har köpt restaurangkuponger (2 för 1) genom min frissa så det blir inte så fasligt dyrt.


Efter att vi ätit ska vi åka till storstan och se damlandslaget i basket spela en landskamp mot Estland. Det ska bli kul!! Vi såg en match förra året också men då var det bara en träningslandskamp. Vi blir ca 20 stycken ungdomar och föräldrar som ska åka tillsammans från klubben och det blir säkert tjoigt och härligt! Det är roligt också att tjejerna får se lite kvinnliga förebilder inom sin idrott... annars är det ju mest herridrott på TV.


Vill du också titta på den här matchen ikväll så kan du klicka dig fram till en WEBBTV-sändning via den här sidan... Basket.se


Rösta gärna


Av Helga - 2 september 2008 14:00


Nu är änteligen denna familj uppkopplad igen... det är inte så att vår ordinare hårddisk är hemkommen. Nej, den är fortfarande på verkstan men jag har skaffat mig en leksak.


Jag länge varit sugen på att införskaffa en Asus eee - för mitt höga nöjes skull. Nu har det blivit av och den kan användas som reserv nu när vi är datorlösa och senare så kan den få följa med mig på mina resor.


Jag må säga att jag är supernöjd så här långt!! En liten söt mini-laptop är jag nu ägare till - Hurra!


Rösta gärna


Av Helga - 2 september 2008 08:41


Idag blir det ett besök hos frissan och det ska både kortas av och färgläggas. Jag har gått och blivit lika långhårig som jag var i 18-årsåldern. Jag är nöjd med frisyren men den måste nog snyggas till lite nu efter sommaren.


Det var en jättemysig lunch- och fikardag igår. Lunchen blev som vanligt på thaistället och det var roligt att höra att min väninna trivs med sitt nya jobb. Hos svågern bjöds vi en gudomlig äppelkaka med vaniljsås och italienska mandelskorpor. Ibland är det extra mysigt att vara ledig på en vardag :)


Rösta?


Vi får se hur detta blir...

Det här är dock inte min ljusa kalufs

jag är lite mer mellanblond...

Av Helga - 1 september 2008 12:05


Nu är det ledigt igen ett tag för mig men de andra i familjen ska jobba och gå i skolan. Jag har lunchträff med min gamla goda väninna idag och lite senare blir det fika för att fira att svågern fyller år. Mamma och pappa som kommer direkt till fikat från en resa ville vara med på presenten och den har jag just varit och köpt. Det blev ett "tricolor"-salt i en fin burk, en påse Singö-krydda och en påse medelhavskryddor.


Jag gillar sådana presenter ... sånt som man kan använda och njuta av men ändå lite finare än vad man unnar sig själv till vardags. Min svåger älskar att laga mat så jag tror presenten ska passa som handen i handsken.


Jag har bäddat om i alla sängarna hemma idag och det är så ljuvligt att krypa ner i sängen till kvällen med nya krispiga lakan som doftar gott!!

Rösta?


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards