Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Vi vill ha lite motstånd...

Av Helga - 2 november 2009 09:15


Vi har bestämt oss!! Det blir vaccinering i den här familjen...


I fredags hade en privatklinik annons i lokaltidningen om att barnfamiljer med barn upp till 18 år kunde vaccinera sig i helgen. Vi åkte dit på söndagen, men då hade vaccinet, typiskt nog, tagit slut. Vi får hoppas de får en ny laddning snart så vi kan få lite svinmotstånd... Vi känner några som troligen haft svininfluensan och det verkar inte kul.


Igår kväll började jag se filmen "Djävulen bär Prada" på TV. Jag orkade inte stanna uppe för att se slutet så jag spelade in avslutningen. Så idag på morgonen har jag börjat dagen med att se slutet på filmen. Ganska mysigt faktiskt. Dottern sover ännu... hon har sovmorgon. Scchh.....


När dottern vaknat ska jag spela igenom Amanda Jenssens nya skiva Happyland. Jag gillar hennes röst så det ska bli spännande att höra...



Resa i Sverige-bloggen


Fyrisån vid Västgötaspången  

Hösten är vacker i Uppsala...

 
 
Åsa

Åsa

2 november 2009 10:03

Diskussionerna går höga i vår familj... Inget lätt beslut.
Är också nyfiken på Amandas nya skiva. Jag gillar också henne.

http://wessand.blogg.se

 
Pisan

Pisan

2 november 2009 10:30

Ja, jag har ju redan vaccinerat mig - och jag känner mig fortfarande lika knäpp som vanligt... Alltså ingen större förändring eller några konstigheter :-D Ungarna har vi sagt skall ta sprutan i skolan när det blir dax. Jag skall också skaffa Amandas nya cd. Hon är jättebra, gillar hennes musik. Önskar dig en fin dag!! KRAMEN!!

http://hpisansblogg.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

2 november 2009 14:00

Typiskt

men det kommer nya svinmeducintag!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
helga

helga

2 november 2009 14:31

Åsa; Tur att man göra som man vill... Skivan var kanonbra :)

Pisan; Skivan är jättebra! Skönt att du känner dig normal fortfarande ;)

Daniel; Ja, vi får försöka en annan dag igen ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

2 november 2009 15:41

Ganska precis nu är stora dottern och tar sprutan, hon är först ut här och på torsdag kommer VC-folk till skolan och ger lilla dottern.
När jag och maken får våra vet vi inte än men snart hoppas jag.

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

2 november 2009 21:49

vi har förmodligen haft lindrigt

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Nell

Nell

2 november 2009 22:37

Nope... ingen vaccination blir det för mig och sannolikt inte för Gubben heller. Han får bestämma själv, men jag känner ju honom rätt väl vid det här laget. Mitt immunförsvar har alltid varit starkt, så jag förlitar mig på att det ska hjälpa mig hyfsat på traven den här gången också!

http://lastbilstanten.bloggplatsen.se

 
helga

helga

3 november 2009 15:29

Hannele; Vad bra!

Nell; Det låter ju bra om ni tänker klara er ändå. Vi tar för ungdomarnas skull...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
helga

helga

3 november 2009 15:30

Nena; Här i Uppsala ger de inte vaccinet på barnen i skolorna...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards