Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

Vi blev smått galna...

Av Helga - 1 maj 2014 09:50


Ibland kan det bli bråttom...


Igår flög jag en lång Europaflygning och vi landade hemma igen ungefär en halvtimme sena. Jag kastade mig på tåget, blev hämtad av maken vid stationen, kom hem och duschade och böt om och så for vi iväg igen en kvart senare.Vi, som alltid är på tid, kom ungefär 20 minuter för sent till en härlig valborgsmiddag hos vänner. Jag var ändå glad att det gick vägen trots förseningen. Vi hade en mysig kväll med god mat och bl a en musiklek som skapade galna tävlingsmänniskor av oss normalt sett städade medelålders personer.


Ungdomarna var ute på sina festligheter här i Uppsalas sista april-firande. Kan tänka mig att de hade kul! Idag ska sonen åka till England och hälsa på en kompis i Bristol. Maken och jag skulle åka till landet idag men det kändes inte så lockande imorse när hela trädgården var full av snö så vi åker imorgon istället.


På flygningen igår hade vi med oss en artist som är mycket folkkär här i Sverige. Hon är alltid så söt och gullig och det var samma sak igår. Hon stod och pratade med oss i besättningen en lång stund i främre galley. Kaptenen kom ut en stund för att sträcka på sig och han blev ganska snopen att se den kända sångerskan precis utanför cockpit-dörren.



  


#flyg #flygvärdinna #middag #valborg #musiklek #kändisar #resa

 
 
Susanne

Susanne

1 maj 2014 21:43

En av fördelarna med ditt yrke. Kan tänka mig att du stöter på lite kändisar här och där :)

Usch och fy för snön. Som tur var smälter den bort fort. Fast vi har fortfarande lite kvar i trädgården som jag bara längtar efter att bli av med :)

Ha´t så bra

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

1 maj 2014 22:41

Snö även i Västerås i morse, men det är förstås inte sååå himla långt från Uppsala!

Jag hoppas ni kommer iväg till er stuga i morgon, med andra ord att vi slipper snön... Undrar hur det går med fruktträden och en del blommor om det nu ska bli köldgrader på nätterna...

http://miatankar.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

2 maj 2014 07:57

Jag är också alltid i tid. Och i detta fallet var du ju helt oskyldigt!

Kul med kändisar som är trevliga och har fötterna på jorden.

http://Wessand.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli

2 maj 2014 16:10

Kan tänka mig att Lill-Babs är en härlig passagerare att ha ombord! Ha en fortsatt skön helg och hoppas på att vi slipper mera snö mu!

 
wiper

wiper

2 maj 2014 16:34

Vad kul när det kommer kändisar på flyget när det är såna gulliga och trevliga personer som hon. Här har vi lite kallare men värmen skall komma tillbaka. Förstår att det är stressigt ibland

Ha en skön fredagskväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards