Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2007

Av Helga - 7 juni 2007 12:46

Nu är det dags att dra på uniformen igen, majsigt med nylonstrumpor i värmen. Vi har dock lite olika uniformspersedlar att välja mellan så idag blir det en tunn uniformsklänning med väst till. Det är nog det svalaste alternativet.


På förmiddagen har jag förutom att "tjuvblogga" (kan ju inte låta bli...), strukit, varit i affären och på apoteket.


... Arlanda here I come...

Av Helga - 7 juni 2007 09:31

Tack för era kommentarer angående leken från 60-talet; Halli Hallå. Gilla kom ihåg hur man lekte leken och detta kan läsas på kommentarer till mitt inlägg från igår.


 Vad lekte vi mer då?


Vi hoppade twist

Vi spelade kula

Vi hoppade hopprep, Bondtolvan t ex

Vi lekte kull

Vi lekte burken

Vi lekte med stenar. Hur många barn får du när du blir stor?


Och säkert massor med annat! Kommer du på någon lek som du gillade? Skicka gärna en kommentar om den leken!!

Av Helga - 7 juni 2007 08:45

Vilken fantastisk kväll det var igår! Det var varmt länge och ljuset är ju något alldeles speciellt så här års. Jag träffade mina tre väninnor vid 18-tiden och så satte vi oss till bords på restaurang och njöt av att slippa handla, laga mat och diska.


Jag beställde renfilé med potatiskaka, rödvinssås och puré av palsternacka och morot...... Ett glas rött också... Till kaffet en (som det stod i menyn) himmelsk tryffel...Mmmmmmmmmmm.....Snickelisnack i flera timmar!!


Idag är det dags att åka ut till Arlanda igen. Örat känns allt bättre, om än inte helt avsvällt ännu. Jag kan dock tryckutjämna - så det borde gå bra! Jag har bara en inrikesflygning idag, så det blir en bra test!!


Sonen är också bättre och ska gå till skolan idag. Han har redan varit där och kommit hem igen. Det var sovmorgon som han av förklarliga skäl inte visste om.

Av Helga - 6 juni 2007 16:47

Läste hos Fru Fundersam att Povel Ramel gått ur tiden. Sverige har mist ett musikaliskt geni.


Tack Povel för all underbar musik och för dina härliga texter.

Sov gott, Povel Ramel!!

Av Helga - 6 juni 2007 16:30

Det blev en utflykt till ett badställe nära stan. Vi tog med oss lunchmackor, kanelbullar, kaffe och saft. Solen stekte ordentligt så både "gubben" och dottern tog sig ett dopp. Själv är jag världens fegaste och badar oftast inte före midsommar. Jag var gladeligen väskvakt istället. Efter en stund i solen satte vi oss i skuggan för att inte se ut som kräftor till kvällen.


Sonen åkte iväg på egna äventyr vid ett annat badställe mitt i stan.


Jag kom att tänka på en lek som vi lekte i väntan på skolbussen när jag var skolunge på 60-talet. Någon som minns?


Halli, hallå, låt bollen gå, högt i det blå, halli, hallå! Sen slängde man bollen högt i skyn, men vad hände sedan???

Av Helga - 6 juni 2007 09:38

Vi hade en trevlig kväll igår på sonens lagavslutning. Vi var nog runt 30 personer som grillade tillsammans i en stor trädgård hos "lagpappan". Tränarna fick presenter och till kaffet hade en mamma bakat två jättefina och smarriga tårtor.


Idag har vi suttit ute under äppelträdet och ätit frukost, vilken underbar dag och Sveriges Nationaldag dessutom.


Idag ska vi ta oss ut i naturen på en utflykt och njuta av försommaren. Vi får se vad det blir när sonen har vaknat. Eventuellt stannar ungdomarna hemma med sina kompisar.


Ikväll ska jag gå ut och äta med några väninnor som jag känner från gymnasietiden. Det ska bli kul!

Av Helga - 5 juni 2007 16:45

Nu har vi också begått svensk jordgubbspremiär. Det finns nog inget godare än svenska jordgubbar och den första gången på säsongen smakar de nog som allra godast. Det sägs att anledningen till att de svenska "gubbarna" blir så goda och söta är ljuset här i Norden. Vet inte om det stämmer...



Av Helga - 5 juni 2007 13:40

Eftersom jag just berättade om en film som jag och sonen tittat på som egentligen inte är i min smak vill jag nu rekommendera två böcker som jag gillar.


Ninas resa av Lena Einhorn


Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist


Kanske något att läsa i hängmattan i sommar, men läser du den sistnämnda får du ta med några näsdukar för att torka dina tårar.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards