Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2007

Av Helga - 24 juni 2007 10:53

Jag skrev ett inlägg om TV-program jag gillar för ett tag sedan och glömde det jag gillar allra bäst, nämligen;

 den danska serien  "Anna Pihl".

TV
Av Helga - 24 juni 2007 09:48

Idag måste jag ta ett beslut. Att flyga eller inte flyga - det är frågan.


Är örat tillräckligt friskt för att flyga trots att det knastrar och kluckar i örat?? Jag kan tryckutjämna och då borde det väl gå bra?



Eller inte.


Jag åker nog ut och flyger imorgon. Jag har bara en inrikesflygning och det kan ju bli en bra test. Därefter ledig två dagar igen och då ska vi tillbaka till "stugan".

Av Helga - 24 juni 2007 09:20

Nu har maken och dottern åkt till stan för att plocka upp två av dotterns kompisar och sedan ska de bila till sportlägret som pågår en vecka. Jag stannar hemma och fixar diverse här i huset, tvätta och handla bl. a.


Sonen ringde igår kväll för första gången sedan han åkte på sitt fyra veckor långa konfirmationsläger (han har skickat några SMS). Han verkade glad och hade hajkat och sovit utomhus på midsommar. Jag är så glad att han är glad för han var ganska tveksam till att åka innan lägret började. SKÖÖÖÖNT!


Midsommardagen glömde jag beskriva i mina inlägg igår. Det är en dag som blivit en lika viktig del av vårt midsommarfirande - lika mycket som aftonen nästan. Gästerna sover över hos oss på landet och framåt förmiddagen äter vi en långfrukost med många olika pålägg och filsorter och flingsorter.... som en hotellfrukost brukar ungdomarna förtjust ropa. Senare till lunch kommer alla resterna fram och vi frossar i den goda midsommarmaten ännu en gång. I år hade vi regn på midsommardagen så aktiviteterna blev inte så många, men i vanliga fall brukar vi ta ett dopp i viken eller fiska lite på bryggan. När gästerna så småningom troppar av är vi alla glada och trötta och det är lite skönt att bara bli vi igen.

Av Helga - 23 juni 2007 21:59

Här kommer ett litet citat att begrunda innan sängen kallar...


Att alltid vara en smula barn, det är att vara verkligt vuxen...


Sov nu så gott så kanske vi ses igen imorgon!!

Av Helga - 23 juni 2007 20:47

Midsommarfestligheterna hos oss började vid 12.30 på midsommarafton då våra gäster kom. Vi hjälptes åt att ta fram av maten som vi "knyter". Det bjöds sill, jansson, matjessill med gräddfil, nubberöra, köttbullar, korv, ägghalvor med skagenröra och rom. Till detta var det gott med en kall öl och lite snaps.


Kl. 15.00 började midsommarfesten på ängen. När vi kom var det redan mycket folk som samlats och strax restes den fina majstången. Ängen ligger nere vid en havsvik så utsikten är fantastisk.


När det dansats en stund åt vi vår medhavda jordgubbstårta och drack

kaffe /saft och iskall punsch på våra utflyktsfiltar.


Efter en promenad blev det grilltajm och det bjöds grillspett, potatishalvor, tsatziki, tomat- och saffranssås med soltorkade tomater och grekisk sallad med vin. Det var en fin midsommar trots att vi i år bara var två familjer som firade tillsammans.

Av Helga - 23 juni 2007 17:47

Vi har nyligen kommit hem från "stugan" för att packa om till dottern som ska på ett sportläger imorgon. Det ska packas ner kläder, sportkläder, hygienartiklar, sovsäck mm.


Midsommarfirandet var jättetrevligt OCH vi hade tur med vädret också. Dagen före REGN och dagen efter (läs idag) REGN, men på på självaste midsommarafton sken solen och värmde gott under både sillunch, fika vid midsommarstången och till grillningen. Ibland ska man ha tur!!!


Örat då (för er som följer följetongen om det förbenade örat)? Jo, nu börjar det knastra och klucka i vänstra örat, så det är på rätt väg. Om allt fortsätter åt rätt håll ska jag nog kunna jobba igen på måndag - äntligen!!


Hoppas du haft en bra midsommarhelg - jag tittar in hos mina bloggarvänner igen imorgon!!

Av Helga - 18 juni 2007 20:56

Nu ska här firas midommar i skärgården. Jag önskar dig en glad midsommar!! Med svenska flaggan.


 Tårta och


 dans kring midsommarstången.




Av Helga - 18 juni 2007 15:59

Min "gubbe" har tidigare i livet varit coach för olika elitlag i en relativt stor sport här i Sverige. Varje gång han gjorde utskick till sina spelare skickade han med ett citat. Dessa citat har han samlat och nu har jag fått lov att låna dem till min blogg. Här kommer det första - upphovsmännen är i de flesta fallen okända för oss.


Den friske har många önskningar, den sjuke bara en...



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards