Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 7 november 2007 14:06

När jag kom hem var sonen redan hemma från sin Prao. Han hade först inte kommit in eftersom han hade glömt ta med sig sin nyckel. Först ringde han till mig och lämnade ett meddelande på min telesvar, men min mobil hade ju pajat, så det visste inte jag. Sedan kom han på att gå till baksidan och där hade han tur att balkongdörren stod OLÅST. 


Bra att vi upptäckt detta nu så inga skurkar kommer hit och kliver in genom olåsta dörrar.


Nu ska sonen och jag titta på en film tillsammans och så får jag nog två stora fötter i mitt knä som gillar att bli kliade!!


En gammal skolplansch med blommor och blader... 

Av Helga - 7 november 2007 10:46

Det blev en promenad i mörkret igår kväll på min övernattning och efter det var vi ett gäng ur besättningen som träffades till middag i hotellets bar. Jag var rätt så trött så jag somnade till en "hörbok" med lurarna kvar i öronen... Sov som en prinsessa utan ärta ända tills klockan ringde kl. 04.50


Min mobil har gått sönder, den är gammal och övertagen från dottern, så det var inget annat att vänta. Nu ska jag hem och leta rätt på sonens gamla - den kan jag nog ta över härnäst. Jag tycker det känns så onödigt att köpa nytt när det finns gamla liggande hemma.


En bloggrunda ska jag också ta när jag kommer hem och en kopp kaffe förstås...


Kanske kan jag skriva lite blogginlägg på den här...

Av Helga - 6 november 2007 14:35

Vi blev sena på min Europaflygning idag p g a mycket trafik på destinationen och det gör att jag ska iväg igen snart till min övernattning. Ingen rast ingen ro... Igår fick jag kontakt med en rörmokare per telefon och enligt honom var allt i sin ordning med våra rör på landet. Det var ju skönt och då har vi stängt till för vintern nu, definitivt!


Ha en skön kväll goa bloggarvänner!

Av Helga - 5 november 2007 18:47

Rosorna jag fick av maken har börjat se trötta ut så jag har arrangerat om dem på det här viset;


Skålarna, som jag nyligen fått i present, är egentligen till för oliver eller nötter och de gick ju bra att använda till annat också...


Sonen kom hem tidigt från den första Prao-dagen och vi har fått tid tillsammans idag.


Mina föräldrar  och jag bestämde att vi ska komma till dem i helgen istället eftersom att de förutom gardinhjälp behöver bärhjälp av några tunga innerdörrar. Då blir det bra om jag och maken kan göra det tillsammans.


Imorgon ska jag börja jobba igen och det blir en tidig start... Nere i hallen står mina väskor klara och resväskan fylls med ett ombyte. Det blir ett ganska kort "stopp", så det behövs inga mängder av kläder.

Av Helga - 5 november 2007 10:51

Ja, så var han då i ropet igen min "favorit" (inte) Calle Cederschiöld.


Att ha svart städhjälp i 13 år med de höga löner han och hans hustru har är för dåligt -  det finns en enkel lösning, avgå båda två!



      Lika som bär           


Carl Cederschiöld?                               Grodan Kermit?


    

Men jag gillar Kermit !!

Av Helga - 5 november 2007 09:09

När jag var på Örnsköldsviks museum och konsthall nyligen hade de bl a en fantastisk utställning med gamla fotografier från Nätra av komminister Gustaf Fritiof Lundgren (1871-1934).


Av en händelse fann man 1960 hundratals glasplåtar i en vedbod i samband med en gårdsauktion och dessa togs tillvara av fotografen och skribenten Lennart Sandström. Han insåg direkt bildernas  stora kulturkhistoriska värde.


Utställningen med 25 fotografier visas fram till den 11 november och här är en av bilderna; 


Många av bilderna var fantastiska och fotografierna var stora så uttrycket i människornas ansikten blev mycket levande. Har du vägarna förbi Ö-vik ta en avstickare till konsthallen.


Av Helga - 5 november 2007 07:53

Här är det en god morgon och en lugn sådan där familjen stressat iväg och jag bara sitter här under korkeken och luktar på alla blommorna.


För inte så många dagar sedan hade jag en riktig nostalgi-flygdag. Först dök bandet Smokie upp på en flygning och alldeles efter det kom Owe Törnqvist som från ingenstans och sedan som grädde på moset äntrade Svenne och Lotta vårt flygplan. Nostalgi, nostalgi, nostalgi .....


 Smokie


Idag ska jag ta det rätt så lugnt inför min nya arbetsperiod. Eventuellt åker jag hem till mamma och pappa som behöver hjälp att sätta upp sina gardiner igen efter stamrenoveringen och så ska jag nog handla lite mat också.

Av Helga - 4 november 2007 22:09

Här har vi inte haft någon internetuppkoppling på hela kvällen och det är nog första gången sedan vi fick bredbandsuppkoppling med Telia som det strular. Nu fungerar allt som det ska igen - tack Telia!


Ikväll blir det en tidig kväll eftersom alla utom jag ska till skolor och jobb imorgon bitti. Sonen ska PRAO:a igen de närmaste två veckorna och den här gången ska han vara på Posten. Det är en av våra bästa vänner som lovat att ta sig an sonen och han ska få prova på företagsposthantering, sortering och att dela ut brev på traditonellt sätt - med cykel. Sonen njuter av att slippa skolan ett tag, det har varit mycket skrivningar under hösten och det är ju ganska viktigt att anstränga sig extra nu när det är sista året i högstadiet.


En liten historia bjuder jag dig så här på kvällskvisten. Den passar mig som börjar se lite illa...


Optikern;

- Hur fungerar dina nya glasögon?

- Väldigt bra! Jag träffar folk som jag inte sett på 15 år...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards