Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 25 oktober 2007 16:02

Idag var det inte den bästa flygdagen i mannaminne. Det var mycket dimmigt på Arlanda och på flera andra flygplatser också med diverse strul som följd. Arlanda var t o m stängt i ungefär en halvtimme på förmiddagen och det är ovanligt...


Idag har jag haft ett lugnare tempo på min "övernattning". Först var jag på hotellrummet och tvättade håret och läste kvällstidningarna och sedan har jag suttit här på biblioteket och läst igenom flera härliga magasin, bl a Amelia, Tara, Allt om Mat och Hem Ljuva Hem - är det inte en fantastisk service biblioteken har egentligen!!!! Allt detta gratis och så har jag den här datortiden inbokad också utan kostnad...


Idag ska besättningen (samma gäng) träffas igen vid 17-tiden och intaga gemensam middag - vi får se vad som står på önskemenyn idag. Ikväll ska jag försöka somna lite tidigare så jag inte är så slut som jag var imorse när klockan ringde ;)


Oj, dags för service på den här va ?? 

Av Helga - 25 oktober 2007 07:42

Jag hängde med på restaurangen med besättningen igår trots att jag egentligen var ganska mätt. Det blev en bruschetta och bara det, medans de andra åt pastarätter. Allt var kanongott!


Sedan blev det hotellrummet och rast/vila med kvällstidning och halvknäppa TV-program (Bonde söker... och TopModel). Johan Blund kom vid 22-tiden...ZZZZZZZZZZ


Tidig start imorse och nu har jag ett uppehåll på Arlanda innan vi ska tillbaka till samma hotell i samma norrländska stad.


Den här planteringen fanns i hamnen i Helsingborg när jag var där för ett tag sedan. Sött va??

Av Helga - 24 oktober 2007 16:29

Vi landade här i norra Sverige på eftermiddagen och jag lämnade hotellrummet direkt för att inte bli för trött efter min tidiga uppstigning...


Jag gick först till ett konstmuséum här i staden och såg flera olika utställningar av vitt skilda slag. Därefter blev det ett inköp av en pyjamas till maken (hysch, hemligt till Fars Dag) och två tröjor till sonen, en hood och en t-shirt. Till middag åt jag en vegetarisk lasagne med sallad och bröd innan jag slutligen har hamnat här på stadens bibliotek.


Om en stund har hela besättningen stämt träff för middag, men nu är jag ju proppmätt. Vi får se kanske går jag dit ändå och tar något lätt - typ en förrätt. Sedan är det bara att krypa ned i kojen och försöka blunda fort så John Blund kommer för vi kommer att stiga upp i svinottan imorgon igen...


Av Helga - 24 oktober 2007 10:46

Det blev hemmaseger igår - det var absolut inget skönspel från vårt lags sida, men de vann och det är ju det som räknas, eller?


Jag fick jobb direkt på min jour idag och ska vara ute och flyga tills på fredag. Imorse fick vi problem då lastningspersonalen inte kunde lämna en annan flygmaskin, där de jobbade, för att lasta våran maskin. Dagens ros ger jag till flygstyrman och trafikassistenten som gick ut och påbörjade lastningen av planet tills lastarna kunde komma till oss...


Jag brände mig ju rejält förra veckan och nu krullar huden, på en del av handen, upp sig och jag ömsar skinn som en orm...



Av Helga - 23 oktober 2007 17:49

Jag har packat med säsongskorten och nu vill vi se uppkast, lay-ups, slam-duncs, tvåpoängsskott, trepoängsskott, tip-in´s, steals, time-outs, defence, offence, blockar, assists och mycket mycket mera ...Heja Heja!!



Av Helga - 23 oktober 2007 15:11

Jag har besökt min mamma idag på sjukhuset och så här bara ett dygn efter hennes knäledsoperation mådde hon oväntat bra...


Det är inte illa att vara över 80 år och vara så pigg. Pappa kom också dit medan jag var där och vi tog en fika när mamma fick sin lunch. Mamma fick även gå upp en kort runda för andra gången idag och det gick skapligt.


Mamma har haft det tufft de senaste åren med sina knän och höfter. Hon har opererat den ena höften och båda knäna nu och det tillstötte en del komplikationer efter höftledsoperationen så det fick sys fast en muskel vid två tillfällen innan allt blev bra.


Nu hoppas jag att allt ska bli bra, så mamma får njuta lite av livet framöver... Till våren vill mina föräldrar åka och hälsa på min syster på andra sidan jordklotet - bara de orkar.


Nu ska jag hjälpa sonen med läxorna samtidigt som jag lagar middagen. Idag blir det kycklingsoppa och pannkakor. Ikväll ska vi gå och se en  herrbasketmatch och det är alltid kul! Sedan börjar min jourperiod imorgon i ottan, undrar vad som väntar mig denna gång ???


Av Helga - 23 oktober 2007 08:53

Jag har skjutsat maken till jobbet eftersom jag behöver bilen idag.


Det ska handlas mat och skjutsas till läkarbesök och så ska jag åka till mamma på sjukhuset och se hur hon mår idag. Pappa ringde igår kväll och berättade att operationen gått bra, men jag ska titta till henne jag också... Kanske ta med något att läsa och någon god frukt till henne ?


Min syster har en söt barnhistoria från när ett av hennes barn var små

- Varför står du och speglar dig och blundar? 

- Jag vill veta hur jag ser ut när jag sover...





Av Helga - 22 oktober 2007 17:25

Nu har vi ätit middag och det blev biffgryta idag.


Dottern gick direkt till en kompis efter skolan. Sonen har kämpat på med sin matte, han har matteprov på torsdag. Maken och jag ska ta oss en kvällspromenad nu och då kanske jag vaknar till äntligen... idag har jag varit trött efter att jag kom hem så sent från jobbet i natt.


Skönt att se att bloggagratis håller på att fixa ny server så man slipper byta forum. Jag trivs ju bra här förutom när det strular...


 Ännu en rolig skylt ... ;)

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards