Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 16 oktober 2007 09:24

När jag och maken slog till och gifte oss 1990 sjöng och spelade mina kusiner den här låten av Ulf Lundell. Jag hade hört sången på en konsert med Lundell några år tidigare och gillade den otroligt mycket...


Av Helga - 16 oktober 2007 08:57

Det blev en rivstart på morgonen. Dottern behövde hjälp med läxor inför flera prov den här veckan och igår var jag ute och flög och maken på ett föräldrarmöte så det blev inte mycket hjälp då.


Dottern och jag gick upp och satte fart med fysikläxan direkt efter frukost. Imorgon hinner jag förhöra henne lite mer på tyskan och nu får vi hoppas att allt ska gå bra på testerna. Det är ju lite typiskt att det ofta "klumpar ihop sig" med skrivningar.


Idag kommer min nya diskmaskin hem och en installatör kommer med på köpet. Det ska bli härligt att få helt ren disk i fortsättningen.


Jag kom att tänka på en gång när sonen var ungefär två år och maken skulle varna honom för en sak.


Maken sa:

- Se upp !!

Sonen tog det bokstavligt och tittade upp i taket.


 En vacker dörr i Tallinn.


Av Helga - 15 oktober 2007 20:08

När jag skrev om mina föräldrar i ett tidigare inlägg kom jag och tänka på en sång som min pappa brukade sjunga för mig när jag skulle sova som liten.


Det går en ängel

kring vårt hus

han haver sju

förgyllda ljus

han haver

boken i sin famn

nu somnar vi

i Jesu namn


Den sången älskade jag när jag var liten och när mina egna barn var små brukade jag sjunga den samtidigt som jag smekte dem på ryggen. De blev så lugna och somnade tryggt...

Av Helga - 15 oktober 2007 15:13

Jag har ett litet uppehåll mellan mina flygningar och har passat på att prova en massagestol som vi har här på jobbet. Det var verkligen hur skönt som helst så nu känner jag mig faktiskt lite mosig...


Här är en bild på en tallrik cocosbollar som vi gjorde på lördagskvällen och chokladrutorna som jag bakade till kiosken i helgen.



En passagerare beställde en "Happy Meal" av mig för ett tag sedan. Jag såg väl ut som ett frågetecken. Jag menar en drinkmeny förtydligade han då. Den var bra ;)

Av Helga - 15 oktober 2007 08:34

Alla utom jag har stuckit iväg till jobb och skola och jag är också i startgroparna för att åka ut till Arlanda för ett jobbpass.


Igår kväll när vi kom hem från matchlokalen var vi alla trötta och hungriga och fick se till att få mat i oss mat snabbt för att vända den nedåtgående trenden. Efter det stack jag till affären för att bunkra lite inför veckan och passade också på att panta en halv säck med burkar och petflaskor från kioskhelgen.


Lite matchställstvätt för sonens lag fick det också bli. När alla matchställen är använda  blir det tre maskiner tvätt och häng. Sedan var det skönt att krypa ner i den goa sängen...


Nu är det nya tag som gäller och jag önskar dig en underbar dag!


Den här fina hyllan kom min son hem med från slöjden härom dagen och den ska vi hänga på väggen i hans rum och ställa hans fina konfirmationspresenter på. Vi kanske kan hänga några medaljer på knopparna.






Av Helga - 14 oktober 2007 21:09

Det blev en lång dag i matchlokalen, så nu är jag helt slut... Vår familj satt som hallvärdar och i kiosken det sista passet och det innebär att man får städa och stänga lokalen också.


Det är rent otroligt vad mycket folk skitar ner en helg som denna. Vi har plockat upp massor med skräp, petflaskor, bananskal, läskburkar etc bara under våra 3,5 timmar - man blir faktiskt lite förvånad över att besökarna inte kan ta med sitt skräp till de papperskorgar som finns utplacerade.


Nåväl, nu är den här hektiska helgen snart till ända och imorgon blir det mitt vanliga arbete igen. Så det så!


Idag var det min käre pappas tur att fylla år, men nu är mina föräldrar på Gotland några dagar. Jag har SMS:at till pappsingen och ska uppvakta ordentligt på onsdag, när de kommit hem igen...Grattis älskade pappa!


Sov så gott därute i "stugorna"...


 Ännu en port...

Av Helga - 14 oktober 2007 10:15

Maken vaknade tidigt och har stuckit ut till landet där han ska plocka bort lite inför vintern. Vi ska åka dit båda två en annan helg och stänga till ordentligt.


Vi har haft en övernattande gäst här i natt och det var dotterns kompis. När ungdomarna har kompisar som sover över brukar vi bädda ut bäddsoffan i TV-rummet och det tycker de är lite extra mysigt!


Om en stund ska vi åka in till matchlokalen med buss (maken har ju bilen) och där ska dotterns lag spela match mot några "utsocknes" och sedan ska vi vara hallvärdar och sitta i kiosken efter det. Fullt program idag också!


Av Helga - 13 oktober 2007 23:13

Min svärmor brukar göra kalvdans allt som oftast och då får vi alltid en form av "gullehenne". Har du ätit kalvdans någon gång?


Kalvdansen görs av råmjölk, salt, socker och ofta strör man kanel eller kardemumma ovanpå...


Innan jag träffade maken hade jag aldrig provat på denna delikatess. Vi äter den gärna med rårörda lingon eller lingonsylt.


Här på bilden (som jag lånat) serveras kalvdansen med blåbär och grädde och det ser ju också gott ut...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards