Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 13 oktober 2007 19:16

Flängandet är klart för dagen... sonen har spelat två matcher och dottern en. Maken har coachat en match och jag har hunnit med att se två av matcherna och däremellan varit hos syrrans tvillingar på  tårtkalas.  Chokladkakan som vi ska sälja utav imorgon i kiosken är klar så när som på glasyr och kokos.


På väg hem från matchlokalen stannade vi och köpte kinamat - vem har tid att laga mat en dag som denna...


 Ha en riktigt skön lördagskväll !!!!

Av Helga - 13 oktober 2007 11:38

Vi fick alla en skön sovmorgon idag och det var precis vad vi behövde efter veckans arbete och skola.


Dottern tyckte att det var kul att träna med de äldre tjejerna även om det var en del nytt att lära. Pappan som skulle köra hem dottern med kompis körde till fel skola och hade ingen mobil med sig och vi hade druckit vin... som tur var körde en av tränarna över flickorna till "fel" skola så att de kom hem säkert till slut.


Sonen kom hem helnöjd efter att ha slagit de andra grabbarna på bowlingen!!!


Maken och jag mumsade i oss tacos alldeles för oss själva och dottern fick värma på och äta efter sin träning. Patrizia åkte ur Idolprogrammet och det tyckte vi inte hon skulle ha gjort, men vem f-n ska då åka ur när alla är så himla bra som de är i år...


Nu ska vi strax bege oss mot helgens första match och sedan rullar det bara på... berättar mer i kväll.


 Trassel...

TV
Av Helga - 12 oktober 2007 22:56

Imorgon gäller det att få ordning på logistiken. Det ska bakas till kiosken, skjutsas hit och dit och tittas på matcher och ätas tårta och drickas kaffe och hurras för tvillingar som fyller myndiga... och roligt ska det bli !!


 HURRA HURRA HURRA för tvillingarna som fyller 18 !

Av Helga - 12 oktober 2007 16:34

Jag, maken och sonen samlades runt köksbordet till fredagsfika. Dottern har lite längre restid från skolan, så hon fick ta mellanmål efter oss. Nu har hon just stuckit iväg på sin första träning med de äldre tjejerna. Äta middag får hon göra senare, kanske samtidigt som hon tittar på Idol ikväll.


Sonen skulle också till stan för att bowla och äta gott med sin bästa kompis som firar sin 15-årsdag idag. GRATTIS ZEBB!! Det är bra kul att bowla egentligen, varför är inte jag bjuden ? ;)


Jag ska strax sätta igång med maten och idag blir det tacos... Undrar hur många människor i Sveriges avlånga land som äter tacos ikväll - det måste vara massor...Det känns som typisk fredagsmat i barn- och tonårsfamiljer.


Här en bild från ett av mina promenadstråk;

Av Helga - 12 oktober 2007 13:18


Foppa och några andra startar flygbolag med flygningar till och från Örnsköldsvik - kanske skulle jag söka jobb där istället ???


Men nej, då måste man väl ha de där Foppatofflorna på sig till uniformen ?

Av Helga - 12 oktober 2007 12:22

Nu har jag varit på en liten flygsväng igen. Det blev en kvällsflygning söderut och en kort vila i hotellsängen och så tillbaka imorse och nu är jag redan hemma. Till råga på allt så är jag ledig hela helgen!!!! Jihaaa! Ledig från mitt ordinarie jobb i allafall, men lite "sitta i kiosken och vara hallvärd" ska jag väl ändå göra för sonens lag i helgen.



När jag arbetar bär jag uniform och det är egentligen väldigt ekonomiskt fördelaktigt för man behöver bara äga två andra typer av plagg.


1. Vardagskläder

2. Festkläder


De där gå-till-jobbet kläderna behöver man aldrig köpa... och spar massor med pengar. När vi tjänstgör i uniform får vi inte ha håret utsläppt om det inte är kortklippt, vi får inte bära för "blafsiga" smycken eller hårdekorationer och inte ha skor/stövlar som har för stora spännen etc.


Så fort jag kommer hem slänger jag av mig uniformen och byter till mina sköna kläder, sätter på mig mina hängiga örhängen och mina "bling-bling"- armband och släpper ut hårmanen.... ahhh, skönt! Det har jag gjort nu och då känner jag att jag är hemma!




Av Helga - 11 oktober 2007 13:59

Idag har det varit Helgas dag och jag har läst tidningar , badat i badkaret, fått ny höstfärg i håret, promenerat och surfat runt - helt enkelt gjort lite vad jag vill. Jag brukar ha en dag som är min när jag är ledig och då måste jag inte flänga runt och handla, städa, tvätta, stryka osv...


Dotterns tränare ringde och nu är det klart att vår dotter och två tjejer till ska få åka med och spela ungdoms-SM med de äldre tjejerna i höst...Kul! De ska få vara med på träningarna med de här äldre tjejerna en gång per vecka för att komma in det högre tempot som är på deras matcher och träningar.


Här är två bilder från ett hotellrum som jag tyckte var ovanligt mysigt. Inte alla rum är så mysiga utan snarare rätt så kala och opersonliga;

     Fint va!?
Av Helga - 11 oktober 2007 08:53

En god morgon är det och ännu en gång svinkall. Som tur är bar jag in mina krukor under tak igår eftermiddag och täckte över dem ordentligt.


Jag har ju skrivit en del om att jag vill gå minst 10.000 steg per dag för att hålla mig igång. Då kom jag att tänka på något annat som handlar om 10.000 meter. Har du hört talas om 10.000-metersklubben? Är du med i den kanske? Det handlar om par som gjort DET på 10.000 meter höjd i ett flygplan.


Jag kommer att tänka på en gång för säkert 10 år sedan när jag skulle gå igenom kabinen inför landning och förbereda genom att ta bort kabinväskor, se till att passagerarna är fastspända, plocka bort prylar från nödutgångar etc. Det var väldigt få passagerare ombord på den här sena kvällsflygningen.


När jag kom till nödutgången satt ett par där med en stor dunjacka över sig och jag bad vänligt att de skulle lägga upp jackan inför landningen eftersom man inte får ha några handbagage eller klädesplagg där vid landning. De såg lite rödmosiga ut och gjorde ingenting för att lägga undan jackan. Jag påpekade igen, lite mer bestämt, att de måste osv.....  Och jag fattade absolut ingenting. Slutligen när jag stått där en bra stund plockade killen bort jackan, mycket generad. Först då började jag fatta vad som pågått där under jackan. Hur dum får en flygvärdinna bli???


Jag tycker i och för sig att detta är en aktivitet som man kan sysselsätta sig med någon annanstans, inte på mina flygningar ...Dessutom kan den här handpåläggningen inte räknas som att bli medlem i den riktiga 10.000- metersklubben ;)


Ikväll är det dags att sticka iväg och flyga igen och då vill jag inte möta några aspiranter till denna klubb. Så det så!


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards