Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 5 oktober 2007 14:32

Lyssna och njut av den här låten...

http://www.youtube.com/watch?v=EceOhfqYQhw

Av Helga - 5 oktober 2007 12:46

Jag läser i dagens nummer av Metro att Börje Salming är en av de kändisar som deltar i cancerfondens nya påminnelsetjänst, http://www.kollabrösten.nu/  ,där en kändis ringer upp för att påminna dig om att känna igenom dina bröst.


  Hur snopen skulle du bli om någon beställde denna tjänst till dig?


Av Helga - 5 oktober 2007 10:53

Innan jag lägger mig till ro och vilar lite efter min tidiga start imorse vill jag berätta att jag fått svar från Blogga gratis angående strulet som varit den senaste tiden. Så här lyder svaret;


Hej!

Problemet beror på överbelastning på servrarna. I huvudsak är det uträkningen av besöksstatistiken som har varit problemet, men vi har nu sett över den funktionen och hoppas på att det ska fungera bättre. Om inte så fortsätter arbetet med att få bloggarna på fötter igen.

Mvh Fredrik



Av Helga - 5 oktober 2007 09:05

Nu har jag suttit min jourtid för idag och "hör och häpna", det bidde inget, nada, noll och inget och då blir det hemgång nu... Kanske läge att sova lite efter min uppstigning imorse kl. 03.25



Av Helga - 5 oktober 2007 04:59

Vi fick mycket god mat hos svärmor igår, köttfärslimpa med bacon och champinjoner (i själva limpan) med kokt potatis, brunsås, kokta morötter och kokt blomkål. Till efterrätt blev det äppelkaka med vaniljvisp...


Jag sitter redan jour, men ännu har inget hänt...


Av Helga - 4 oktober 2007 15:27

Det blev en låång skön höstpromenad med grannfrun idag på eftermiddagen. Solen skiner och det är en mycket vacker dag.


Imorgon är dags för arbete igen och jag ska ha jour nu några dagar och då vet man aldrig vad det blir för flygningar i förväg. Livet blir lite svårplanerat, men det är en vanesak...

Av Helga - 4 oktober 2007 12:25

Som så många andra är jag trött på allt strul som varit här på bloggen den senaste tiden - det skulle ju vara bra om man fick något besked om hur de ska lösa problemen.


Jag har i a f mailat till info@bloggagratis.se idag och ber dem ge mig någon sorts information om hur de ska lösa problemen och när. Snart ledsnar vi väl allihop och byter bloggforum!? Hoppas inte det ska behövas...


 Lite första förband kanske hjälper?

Av Helga - 4 oktober 2007 11:00

Idag följde jag med min dotter till hennes nya skola för ett första utvecklingssamtal med hennes mentor. Det var roligt att få se lite mer av skolmiljön och läraren verkade jättebra! Vi har kanonfint väder här i trakten, men det var också riktigt kallt i morse. Vi fick skrapa bilrutan för första gången idag...


På hemvägen stod det folk från McDonalds som delade ut kanelbullar (undrar varför ;). Så nu har jag just druckit en kopp kaffe och ätit denna goda kanelbulle.


Jag har ett fint rosa band på mitt kavajslag nu också och det har jag köpt för att stödja forskningen om bröstcancer! Här en bild från när Göran Hägglund inviger årets Rosa Bandet-kampanj.


http://kampanjer.cancerfonden.se/Templates/StartPage.aspx?id=2817



Ikväll ska vi hem till svärmor på middag och hennes mat brukar alltid vara god husmanskost. Min svärmor är alltid så gullig och omtänksam - tur att vi har henne!!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards