Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 3 oktober 2007 19:01

Nu har jag en stund för mig själv när dottern och sonen är på sina träningar och maken har hoppat in som coach för sonens lag.


Jag har just suttit och fyllt i en laglista för makens eget lag, i breddserien här i området där vi bor, och skickat in det till kansliet. Det är rätt så kul, men lite pilligt att få med rätt uppgifter på rätt ställen osv.


 Hm.. blev det rätt det här nu då?


Ha en skön kväll !!

Av Helga - 3 oktober 2007 14:45

Klubben där mina barn tränar har gått med i "sponsorhuset" såg jag på klubbens hemsida. Det verkar faktiskt rätt smart för man kan handla på en hel del olika nätföretag och få en viss % i ersättning för alla köp.


Man kan också rikta ersättningen till ett specifikt lag i klubben. På det här sättet bidrar vi ju till barnens lagkassa på ett enkelt sätt, om det är sånt som man ändå tänkt handla...


Exempel på företag som är med: Inkclub, Bokus, Haléns, VistaPrint mfl.


http://www.sponsorhuset.se/



Av Helga - 3 oktober 2007 11:49

Det gick bra för dottern hos tandläkaren och hon hade inga hål. Hon har ännu inte haft ett enda hål i tänderna. De tittade att hon hade de tänder hon ska ha för sin ålder och det hade hon och några nya var på gång. Bra det!


Sedan gick jag till en affär med vitvaror för att titta på diskmaskiner och där gick jag en liten runda och sedan ut igen och orsaken var att den unga kvinnliga försäljaren som satt bakom disken överhuvudtaget inte noterade att jag kom in och inte heller att jag så småningom gick ut. Detta trots att jag var ensam inne i affären. Synd, Hemmabutikerna, där gick ni miste om en trolig kund...


Jag gick till ännu en vitvaruaffär, Home, där var det mycket bättre service, men de hade bara ett märke och jag vill titta lite mer innan jag bestämmer mig.


Jag hann ta en liten fika på stan också innan jag for hemåt...

Av Helga - 3 oktober 2007 09:43

Idag blir det ett tandläkarbesök med dotra först och sedan ska jag titta på en ny diskmaskin. Vi får se om det blir något köp idag eller om jag vill titta runt lite mer först. Som tur är fungerar ju den gamla diskmaskinen fortfarande.


Jag läste i en tidning att panelgardinerna är på väg ut igen och jag som just börjat vänja mig vid dem och funderade på att sätta upp sådana. Det är till att inte hänga med riktigt i trenderna...

Först var det inne och nu är det snart ute...

Av Helga - 2 oktober 2007 21:46

Det blev en urusel start på säsongen för dambasketen i vår stad. Jag och dottern var där från uppkast och sonen kom dit efter sin träning. Storstryk med 30 poäng var inte en rolig start för laget.


Vi önskar dem bättre lycka nästa gång...


Nu har vi tagit lite kvällsfika med grönt té och en macka innan det är sängdags.


Ett litet citat att klura på så här på kvällskvisten:


Den som tänker för mycket på nästa steg kan bli stående på ett ben hela livet.


Här; En grön stubbe i skogan



Av Helga - 2 oktober 2007 16:56

Nu ska jag och dottern till att äta middag och idag blir det ärtsoppa och pannkakor.


 Maken är hos tandhygienisten och sonen har stuckit till sin träning. Dottern och jag ska gå på en dammatch i basket ikväll och det ska bli jättekul! Det är säsongspremiär och då har man längtat länge efter att se matcher igen.



Jag gillar den här sidan http://www.fafner.se/ och vi har följande ting; två betongljusstakar  och två stolar och dessa saker har vi fått som presenter vid olika tillfällen.


Ha en riktigt skön kväll!


Av Helga - 2 oktober 2007 12:23

Jag fick oväntat besök av grannfrun och plockade fram kanelbullar från frysen och chokladtryffel från skåpet...


Min grannfru jobbar också skift på Arlanda, men med andra arbetsuppgifter och för ett annat flygbolag. Ibland drar hon ner rullgardinen och sover efter att ha jobbat natt och ibland jag. Vi förstår varandra rätt bra!


Vi hade en trevlig stund och jag fick ett kanontips av henne för att få bort våra nya "gäster" - bananflugorna.


Blanda vinäger, vatten, flytande honung och diskmedel och häll upp på ett fat. Flugorna söker sig till detta för att det är sött, men drunknar pga ytspänningen som blir av diskmedlet. Grymt, men effektivt.


Tillägg; Nu, en kvart efter att jag gjort i ordning en skål av denna blandning i köket har jag redan 7 bananflugor i fatet.


 Lite fika med grannfrun är alltid mysigt!


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards